Startsida › Forum › E-handelsforumet › Marknadsföring › Olika resultat i olika webbläsare
- Detta ämne har 12 svar, 5 deltagare, och uppdaterades senast för 12 år, 7 månader sedan av Per Nilsson.
-
FörfattareInlägg
-
5 april, 2012 kl. 07:21 #97820Per NilssonDeltagare
Hej!
Jag gör vanligtvis ett verktyg för att testa sökord, men ibland vill jag snabbkolla hur jag ligger till på ett sökord. Jag använder då Opera, IE, Chrome och FF.
Kruxet är att jag får olika resultat i alla läsare fast jag har stängt av webbhistorik och inte är inloggad på Google.
Kan någon förklara hur detta kommer sig då det kan skilja sig ganska markant i de olika läsarna (1 – 10 placeringar)?
Kan det ha med cookies att göra?
Svar:
Ja Per, det har med kakor att göra. Problem löst.
5 april, 2012 kl. 07:26 #141532Vedhemma_seDeltagareJag brukar köra med webbläsarnas inkognitoläge (Ctrl+shift+n = ”porrläget”) för att testa icke-personliga sökresultat. Det finns en GET-parameter för att göra detta också, men jag kommer inte ihåg vilken det är.
5 april, 2012 kl. 07:27 #141533Per NilssonDeltagare@Vedhemma_se 40378 wrote:
Jag brukar köra med webbläsarnas inkognitoläge (Ctrl+shift+n = ”porrläget”) för att testa icke-personliga sökresultat. Det finns en GET-parameter för att göra detta också, men jag kommer inte ihåg vilken det är.
Det där var smart, så ska jag köra så slipper man rensa kakor varje gång man vill ha ett rent resultat.
Tack för tipset!
5 april, 2012 kl. 07:29 #141534mickevvsDeltagareDu kan även testa att köra andra program som är gratis och jobbar helt stand alone utan att man behöver tänka på kakor, inloggning o.s.v.
Placeringshistorik på google – GSERP.se v1.51 – Helt onlinebaserat
CuteRank – På gratisversionen kan du köra hur många sökord du vill fast bara på 1st domänOch sist men inte minst Free Google Monitor som jag tycker är i särklass bäst av allihopa. Jag kollar alltid den och CuteRank varje dag.
5 april, 2012 kl. 07:30 #141535Per NilssonDeltagare@mickevvs 40380 wrote:
Du kan även testa att köra andra program som är gratis och jobbar helt stand alone utan att man behöver tänka på kakor, inloggning o.s.v.
Placeringshistorik på google – GSERP.se v1.51 – Helt onlinebaserat
CuteRank – På gratisversionen kan du köra hur många sökord du vill fast bara på 1st domänOch sist men inte minst Free Google Monitor som jag tycker är i särklass bäst av allihopa. Jag kollar alltid den och CuteRank varje dag.
Jag kör också Free Goolge Monitor (älskar det programmet!) men ibland vill jag snabbkolla ett ord och då kör jag det i Google via webbläsare.
Porrläget fungerar fint och ger ett rättvist resultat.
5 april, 2012 kl. 08:07 #141537Christoffer TyreforsDeltagareMan kan lägga till &pws=0 i urlen (pws= personal web search om det hjälper för att komma ihåg) så får man neutrala resultat.
5 april, 2012 kl. 08:09 #141538Per NilssonDeltagare@Christoffer Tyrefors 40383 wrote:
Man kan lägga till &pws=0 i urlen (pws= personal web search om det hjälper för att komma ihåg) så får man neutrala resultat.
Vart lägger man den? I Google-url:en? (http://www.gooogle.se&pws=0)
5 april, 2012 kl. 09:12 #141547Christoffer TyreforsDeltagare@Per Nilsson 40384 wrote:
Vart lägger man den? I Google-url:en? (http://www.gooogle.se&pws=0)
ja, i googleurlen – men efter en sökning (man kan inte börja med &, utan måste vara ?). Typ https://www.google.se/?q=knivar&pws=0
8 april, 2012 kl. 12:12 #141674Per NilssonDeltagare@Christoffer Tyrefors 40393 wrote:
ja, i googleurlen – men efter en sökning (man kan inte börja med &, utan måste vara ?). Typ https://www.google.se/?q=knivar&pws=0
Tack!
Porr-läget fungerar bara 1 gång per ord, sedan så blir resultaten felaktiga.
10 april, 2012 kl. 10:57 #141812Magnus BrathDeltagarePWS=0 är som sagt bra för att ta bort personliga resultat men tyvärr så får du ändå geografiska. Det har alltså inget att göra med vilken webbläsare det är utan din historia.
Vi jobbar med ett stort antal proxy-servrar där vi inte gör något annat än att söka på just de ord vi kontrollerar, helt rent, inga kakor, ingen historik.
-
FörfattareInlägg
- Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.