Startsida Forum E-handelsforumet Marknadsföring Ett eller flera Adwords konto?

Visar 7 inlägg - 1 till 7 (av 7 totalt)
  • Författare
    Jimmy Ostrom
    Deltagare

Hej alla riktiga företagare (e-handlare):eek::)

Kanske en korkad fråga.

Vi har ett Adwords konto till Blekinge Bilradio men ska nu starta ”några” fler företag.

Ska vi köra allt under Adwords kontot vi har och bara köra olika ”kampanjer” på dom olika företagen eller vad blir bäst att göra anser ni som kan detta.

Det rör sig om totalt 6 företag just nu, men ca 10 innan året är slut:p

Per Nilsson
    Deltagare

1 konto med flera under-kampanjer.

Inga problem med AW. AW är till för det du vill göra. Det är självaste modermodemet med Adwords.

Ring mig om du vill ha hjälp.

Jimmy Ostrom
    Deltagare

Gott Per detta tackar jag för!

Då kör vi på det!

@Per Nilsson 39985 wrote:

1 konto med flera under-kampanjer.

Inga problem med AW. AW är till för det du vill göra. Det är självaste modermodemet med Adwords.

Ring mig om du vill ha hjälp.

Skogstrollet
    Deltagare

För att kunna strukturera på fler nivåer skulle jag rekommendera att du kikar på Googles Mitt Kundcenter (MCC). Där kan du enkelt växla mellan olika butiker och du slipper ”offra” en kampanjnivå på butiksnamnet. Det blir inte heller lika många kampanjer i vänsterspalten vilket gör det mer lättöverskådligt på butiksnivå.

Tycker det blir smidigare att kika på kostnader och resultat med MCC och flera AW-konton (som knyts samman i MCC) än flera butiker på samma.

PalMik
    Deltagare

@Skogstrollet 40056 wrote:

För att kunna strukturera på fler nivåer skulle jag rekommendera att du kikar på Googles Mitt Kundcenter (MCC). Där kan du enkelt växla mellan olika butiker och du slipper ”offra” en kampanjnivå på butiksnamnet. Det blir inte heller lika många kampanjer i vänsterspalten vilket gör det mer lättöverskådligt på butiksnivå.

Tycker det blir smidigare att kika på kostnader och resultat med MCC och flera AW-konton (som knyts samman i MCC) än flera butiker på samma.

Instämmer :-), kör samma och funkar jättebra.

Jimmy Ostrom
    Deltagare

Okej, då tittar vi på detta istället:)

MCC har ju en del andra fördelar också:

1) kopplingen till analytics – du kan ju inte ha olika kopplingar på olika kampanjer, men med MCC kan du ha olika kopplingar per butik
    2) qualityscore i en butik påverkar inte en annan
    3) om man köper sajter (kanske www6, vem vet hehe) kan man koppla på deras befintliga konto till MCC’t och på så sätt ha kvar all statistik (inkl. qualityscore, data för omvandlingsoptimering om man nu vill använda det osv)

Visar 7 inlägg - 1 till 7 (av 7 totalt)
  • Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.