Startsida Forum E-handelsforumet Generellt om E-handel Mitt forum är hackat -HJÄLP!

Visar 3 inlägg - 1 till 3 (av 3 totalt)
  • Författare
    precis en san
    Deltagare

Jag har ett stort antikforum med fler än 6000 medlemmar som i förrgår blev hackat. Forumet har en av Sveriges största dokumentationer över svenskt porslin, glas, keramik mm och det är en katastrof om detta går förlorat.
    Vi har varit med om att bli hackade förut men alltid lyckats leta upp felet. Nu verkar felet så pass avancerat att vi inte vet vad vi ska göra! Forumet ligger hos Oderland och det är ett vBulletinforum, precis som detta. Oderland har för tillfället spärrat hela forumet och det kommer att vara spärrat tills filerna är borta.
    Vi har lyckats hitta de främmande filerna, men de går ej att radera för vi har ingen behörighet. Finns det någon här på forumet som skulle kunna hjälpa oss.

nobynator
    Deltagare

Har ni inte tagit någon backup?

Vet att oderland har ett backup system i kontrollpanelen, testa köra det? Men jag hade kanske raderat hela ftp innehållet innan jag skulle göra en restore i din situationen så att inte dessa infekterade filer ligger kvar efter restoren.

Sen ska du nog uppdatera ditt forums mjukvara.

precis en san
    Deltagare

Tack nobynator! Har precis pratat med med supporten på Oderland och vi ska försöka återställa forumet som det såg ut före hackningen med hjälp av backupen. Ja vi ska absolut se över mjukvaran!

Visar 3 inlägg - 1 till 3 (av 3 totalt)
  • Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.