Startsida › Forum › E-handelsforumet › Marknadsföring › Sälja produkt via AJAX (spårning)
- Detta ämne har 3 svar, 3 deltagare, och uppdaterades senast för 12 år, 7 månader sedan av AndreasG.
-
FörfattareInlägg
-
28 mars, 2012 kl. 08:12 #97745AndreasGDeltagare
För en av mina produkter görs ett antal val.
I första steget väljer man ort, andra steget produkt, tredje steget anger sina uppgifter och i fjärde steget kommer man till bekräftelsesidan. Samtliga steg sker via AJAX-reloads så min fråga är hur detta kan spåras som Mål i Google Analytics. Är lite lost här.Andreas
28 mars, 2012 kl. 08:27 #140697WikinggruppenDeltagareDu kan använda ”trackEvent” för detta, se: Event Tracking Guide – Google Analytics – Google Code
Varje steg (ajax-anrop) kan då trackas utan att hela sidan laddas om.
28 mars, 2012 kl. 08:51 #140699iesusDeltagare@AndreasG 39464 wrote:
För en av mina produkter görs ett antal val.
I första steget väljer man ort, andra steget produkt, tredje steget anger sina uppgifter och i fjärde steget kommer man till bekräftelsesidan. Samtliga steg sker via AJAX-reloads så min fråga är hur detta kan spåras som Mål i Google Analytics. Är lite lost här.Andreas
Du kan också pusha pageview-tracks
_gaq.push();Då fungerar målsökningen som vanligt eftersom besöket registreras som en vanlig page-view
29 mars, 2012 kl. 12:29 #140881AndreasGDeltagareTack för det. Bli nog trackPageview i sådana fall.
Andreas
-
FörfattareInlägg
- Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.