Startsida Forum E-handelsforumet Logistik Angav fel namn

Visar 10 inlägg - 1 till 10 (av 11 totalt)
  • Författare
    Inlägg
  • #97690
    Prix
    Deltagare

    Har en kund som nu 6 dagar efter order skriver att denne angav fel namn vid order och uppger nu det riktiga (inte ens av samma kön). Ordern va betald med kort och är självklart skickad. Vi har avsändare på alla paket men inget har kommit åter ännu.

    Jag har ju svårt att förstå hur man lyckas… Men frågan är hur löser man denna situationen?

    #139897
    Anton A
    Deltagare

    @Prix 38596 wrote:

    Har en kund som nu 6 dagar efter order skriver att denne angav fel namn vid order och uppger nu det riktiga (inte ens av samma kön). Ordern va betald med kort och är självklart skickad. Vi har avsändare på alla paket men inget har kommit åter ännu.

    Jag har ju svårt att förstå hur man lyckas… Men frågan är hur löser man denna situationen?

    Var det samma adress?

    #139899
    Prix
    Deltagare

    Adressen stämmer med nya namnet. Troligen en pojkvän som bor hos sin tjej men inte har sitt namn på dörren. Fast jag vet inte…

    #139900
    Prix
    Deltagare

    Eller inneboende.

    #139908
    Tian
    Deltagare

    Finns ingen adressat kommer paketet åter till dig.
    (Det var frakt som brev? / Frankerat som vanligt med frimärken?..)

    #139916
    Prix
    Deltagare

    @Tian 38604 wrote:

    Finns ingen adressat kommer paketet åter till dig.
    (Det var frakt som brev? / Frankerat som vanligt med frimärken?..)

    Precis vanliga frimärken.

    Men det jag tänker nu är ska kunden betala ny frakt och jag skickar paketet när det andra kommit åter? Eller hur löser ni det?

    Och om paketet inte kommer åter?

    Filmen som är skickad har jag väldigt små marginaler på så att betala en fraktkostnad till kunden igen skulle göra siffrorna röda.

    #139921
    Tian
    Deltagare

    Tala om hur det ligger till för kunden. Förhoppningsvis förstår denne/a.

    Så hoppas vi inte paketet kommit bort i post(?)hanteringen!..

    #139924
    Anton A
    Deltagare

    @Prix 38612 wrote:

    Precis vanliga frimärken.

    Men det jag tänker nu är ska kunden betala ny frakt och jag skickar paketet när det andra kommit åter? Eller hur löser ni det?

    Och om paketet inte kommer åter?

    Filmen som är skickad har jag väldigt små marginaler på så att betala en fraktkostnad till kunden igen skulle göra siffrorna röda.

    Samma sak hände för mig. Dock så upptäckte jag det först då paketet kom i retur till mig och jag kontaktade kunden.
    Jag skickade ut ett nytt paket utan någon extra fraktkostnad. Men det är absolut inte konstigt att ta ut en till frakt

    #139947
    Thomas THL
    Deltagare

    Oftast kostar det mer i arbete & bokföringskostnader än att bjuda på frakten.
    Ibland vinner man och i bland förlorar man….

    /Thomas

    #139998
    Tina
    Deltagare

    Det händer oss lite då och då och vi brukar tala om för kunden hur viktigt det är med c/o-adresser och sen skickar vi om det utan gnäll och utan extra fraktkostnad när paketet kommer tillbaka.
    Förhoppningsvis så gör de rätt nästa gång och vi får förhoppningsvis behålla kunden.

    Därmed inte sagt att vi inte svär lite över det internt =)

Visar 10 inlägg - 1 till 10 (av 11 totalt)
  • Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.