Startsida Forum E-handelsforumet Generellt om E-handel Engelsk version av sin butik

Visar 3 inlägg - 1 till 3 (av 3 totalt)
  • Författare
    Inlägg
  • #97671
    lenp
    Deltagare

    Är det någon som har sin shop översatt till engelska för eventuella utländska kunder, trots att man egentligen bara satsar på Sverige?

    Erfarenheter?

    Finns det något att vinna på att enklare nå köpare från andra länder utan att för den skulle göra en mer formell satsning på ett specifikt land?

    Förstås mycket ändå att tänka igenom förutom själva översättningen, som valuta, frakter, villkor, osv.

    ’Råkade’ lägga upp lite bilder på Pinterest och hittills har det banne mig bara tagit ett par minuter innan man haft besökare från när o fjärran – men de flyr ju fältet ganska snabbt :)

    Nej – nu måste jag lämna siten ehandel.se innan fläkten i min macbook varvar ihjäl sig – jäkla reklambanners till att suga kraft (åtminstone under Chrome)

    /L

    #139561
    GregerA
    Deltagare

    Vi kör 2-språkigt numera.

    Det hjälper även försäljningen inom Sverige eftersom vi har en hel del studenter som kunder, och det finns ett antal gäststuderande från andra länder.

    Nu finns ju de flesta originaltexter redan på engelska i vår bransch, så det är snarare så att vissa texter inte blivit översatta till svenska ännu.

    #139846
    Abbesnabb
    Deltagare

    Vi vänder oss bara till Sverige och har cirka 20 % som väljer att se vår butik på engelska (när de sitter i Sverige). Nu har vi ju primärt en målgrupp som inte har svenska som förstaspråk så därför har vi översatt till engelska. Verkar som det är ytterligare 7 % som väljer att se sidorna på engelska men som inte sitter i Sverige.

Visar 3 inlägg - 1 till 3 (av 3 totalt)
  • Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.