Startsida › Forum › E-handelsforumet › Logistik › Posten delar ut var tredje dag
- Detta ämne har 15 svar, 8 deltagare, och uppdaterades senast för 12 år, 8 månader sedan av Prix.
-
FörfattareInlägg
-
14 mars, 2012 kl. 11:24 #97634peoDeltagare
Lite förvånad att denna artikel inte kommenterats ännu på detta forum.
Är det kanske så att ingen är förvånad över Posten längre?
Posten klarar inte utdelning – Tjänsteföretag – E24
//Peo
14 mars, 2012 kl. 11:29 #139123Per NilssonDeltagare@peo 37750 wrote:
Lite förvånad att denna artikel inte kommenterats ännu på detta forum.
Är det kanske så att ingen är förvånad över Posten längre?
Posten klarar inte utdelning – Tjänsteföretag – E24
//Peo
Så är det nästan i hela Stockholm. Det skrivs ofta om detta i stadsdelstidningarna.
Perfekt att Posten ska skära ner på personalen också…
14 mars, 2012 kl. 11:30 #139124ParvelitoDeltagareVi som skickar mycket brev med Posten vet ju att det är så i vissa delar av Sverige, och är inte särskilt förvånade. Jag är övertygad om att det bara är en tidsfråga innan Posten begär att lagligen få dra ned postutdelningen till 2-3ggr/vecka i hela Sverige eftersom volymerna med brev minskar allt mer. I vissa glesbygdsområden har man redan det mandatet, och så tydligen då om det saknas personal någonstans.
14 mars, 2012 kl. 12:09 #139132peoDeltagareDet jag tycker är så konstigt är att man tar betalt för att utföra tjänster, men utför dem inte.
Med andra ord så betalar man för A, men levererar B….Tror oxå att det inom kort kommer att bli officellt med varannandagsutdelning hos posten innan de stänger ner helt.
//Peo
14 mars, 2012 kl. 12:24 #139135Jacob BDeltagare@Parvelito 37753 wrote:
Vi som skickar mycket brev med Posten vet ju att det är så i vissa delar av Sverige, och är inte särskilt förvånade. Jag är övertygad om att det bara är en tidsfråga innan Posten begär att lagligen få dra ned postutdelningen till 2-3ggr/vecka i hela Sverige eftersom volymerna med brev minskar allt mer. I vissa glesbygdsområden har man redan det mandatet, och så tydligen då om det saknas personal någonstans.
Man har redan (för några år sedan?) begärt undantag från EU-reglerna om utdelning minst 5 dagar/v.
14 mars, 2012 kl. 12:38 #139138peoDeltagareVad jag vet kan man inte göra undantag från att leverera det kunden har beställt och betalt.
För mej är det ok om de delar ut posten 2-3 ggr. i veckan, men de kan ju inte då påstå att de levererar den dagen därpå.
Varför har de A-porto som alternativ när det går som B-post?
//Peo
14 mars, 2012 kl. 12:50 #139143TianDeltagare”Posten – en E-handlarens bästa vän.”
14 mars, 2012 kl. 13:02 #139151fotofyndetDeltagare@Tian 37773 wrote:
”Posten – en E-handlarens bästa vän.”
Ja fast det har tydligen inte med deras transporttjänster att göra utan att åka runt och INFORMERA om e-handel. Missförstånd från din sida
14 mars, 2012 kl. 13:26 #139157ParvelitoDeltagare@Jacob B 37764 wrote:
Man har redan (för några år sedan?) begärt undantag från EU-reglerna om utdelning minst 5 dagar/v.
Det är väl ingen EU-regel tror jag, men Riksdagen bestämde för några år sedan att Posten fortfarande var tvungna att tillhandahålla utdelning 5 dagar i veckan med undantag för en del glest befolkade områden.
14 mars, 2012 kl. 13:53 #139163peoDeltagareDet jag funderade över är att hur kan man sälja en tjänst som man kanske utför.
Jag har många åsikter om posten som tjänsteleverantör, men det som gör mej lite fundersam är att vi som köper deras tjänster acceppterar att de inte levererar det de tar betalt för.
Har vi blivit så vana vid postens brister att vi tycker det är ok?Jag tycker det är helknäppt att posten friskriver sig ansvaret för att leverera.
Det är mitt ansvar som avsändare att se till så kunden mottar ett brev som jag anlitar posten att bära ut…Ang. (den eventuella) EU-regeln kan det väl inte förklara något i detta sammanhang.
Kan väl tillägga att jag inte vill slopa posten, jag vill att de ska bli bättre (och billigare).
Tycker posten är jämförelsevis dyra jämfört med DHL m.fl.
Så att man ”får vad man betalar för” stämmer inte när det gäller posten.//Peo
-
FörfattareInlägg
- Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.