Startsida › Forum › E-handelsforumet › Generellt om E-handel › Design och Utseende
- Detta ämne har 9 svar, 6 deltagare, och uppdaterades senast för 12 år, 9 månader sedan av Zabler.
-
FörfattareInlägg
-
11 mars, 2012 kl. 14:08 #97608Tidlosa TingDeltagare
Vad tycker ni om upplägget på artikelgrupperna på Heminredning på nätet – Interiora
Något att satsa på?11 mars, 2012 kl. 14:58 #138837MajsanDeltagareJag gillar upplägget. Dock såg jag en liten sak i headern där det står fri frakt vid order över 800 kr men i ”om oss” har du en bild där det står fri frakt vid order över 1000 kr.
12 mars, 2012 kl. 09:12 #138880JohanFlandersDeltagareVarför använder ni inte drop-down meny?
12 mars, 2012 kl. 17:53 #138915ZablerDeltagareTidlösating använder inte dropdownmeny för att det inte är deras Webshop, det är min
Är personligen inte så förtjust i dropdown, då det kan strula vid varje uppdatering av en webbläsare.. + att inte alla klarar av att hantera det.
Passar på att tacka Majsan för att hon upptäckt tryckfelsnisse, skall åtgärda det.
Nu när tråden ändå är uppe får folk gärna tycka på Vi tar emot alla synpunkter och behandlar dem när/om vi har tid.
13 mars, 2012 kl. 12:36 #138966JohanFlandersDeltagare@Zabler 37539 wrote:
Tidlösating använder inte dropdownmeny för att det inte är deras Webshop, det är min
Är personligen inte så förtjust i dropdown, då det kan strula vid varje uppdatering av en webbläsare.. + att inte alla klarar av att hantera det.
Passar på att tacka Majsan för att hon upptäckt tryckfelsnisse, skall åtgärda det.
Nu när tråden ändå är uppe får folk gärna tycka på Vi tar emot alla synpunkter och behandlar dem när/om vi har tid.
Oj då! Då får du passa på att tipsa alla hundratusentals ehandlare som använder drop-down då, de verkar ha missat det
13 mars, 2012 kl. 13:36 #138977ZablerDeltagareJag vill bara ha det så enkelt som möjligt. Eftersom jag personligen tycker det är bökigare med dropdown än nuvarande alternativ, så har vi löst det så.
Har haft dåliga erfarenheter av dropdown i tidigare e-handlar jag jobbat med och i det systemet som min webshop ligger i. Mycket möjligt att det är ändrat nu dock, mer än 2 år sedan jag försökte senast.
Men! Om du kan påvisa att det på något sätt skulle hjälpa min försäljning, så ser du en shop som byter kvickare än fort
13 mars, 2012 kl. 14:21 #138991JohanFlandersDeltagareTog tre stora ehandlare som jag kom att tänka på:
nelly.se
gymgrossisten.com
dustin.seDessa har drop-down. Det är kanske inte det viktigaste i en shop men jag tror kunderna tycker att det är mer lättnavigerat. Annan design kan jag tycka är viktigare…
14 mars, 2012 kl. 10:40 #139112VinceDeltagare– Bakgrunds bilden som är i .page-default #content förstör hela dina sida, jag hade kört utan bild alls där.
– footern har väldigt tråkig grå färg, jag hade användt #11111 eller #222222
Annars rätt trevlig och ren sida
14 mars, 2012 kl. 16:10 #139191RogerDeltagareTycker sajten är ovanligt snygg. Underkategorierna syns tydligt när man klickat och nästa uppslag kommer fram, plus att underkategorierna ändå syns tydligt till vänster.
14 mars, 2012 kl. 19:15 #139209ZablerDeltagareJohanFlanders:
Jag tror inte riktigt jag hänger med.
Vad är skillnaden på dropdownen här:
Tröjor – kläder och märkeskläder online – NELLY.COM
och
Snapsglas – Heminredning på nätet – InterioraNelly har ju samma vågräta toppmeny, som sedan fäller ner ett lodrätt träd?
Förstår inte vad du menarVince:
Tack för synpunkterna.
Provade att ta bort bakgrundsbilden, men måste nog göra något åt produktlistningen först, samt se till att göra snyggare bannrar (vilket blir svårt, eftersom jag är kass på PS ).Provade också att byta bakgrundsfärg i footern och håller nog med om att #222222 är snyggare. Skall ta det med de andra nissarna i företaget, så får vi se om det skall ändras.
Tack så mycket för konstruktiva åsikter ifrån er båda.
Keep em comming, jag blir aldrig klar med sidan -
FörfattareInlägg
- Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.