Startsida › Forum › E-handelsforumet › E-handelsplattformar › Textalk och bokföringsunderlag
- Detta ämne har 11 svar, 5 deltagare, och uppdaterades senast för 12 år, 2 månader sedan av Mathias123.
-
FörfattareInlägg
-
9 mars, 2012 kl. 10:02 #97595team_fDeltagare
Någon som vet om man kan få fram ett vettigt bokföringsunderlag i textalk?
Excelbladet man kan exportera innehåller ju ingen information om fakturaavgiften eller kortavgifter. Man kan även skriva ut en utskriftsvänlig orderhistorik, men där står ju ingen info om vilka produkter man sålt, även fakturaavgift saknas här.Jag kan jag inte gärna klicka fram varje order för sig och skriva ut en sida i taget (som dessutom inte är anpassad för utskrift alls)
Eftersom jag lämnar bort bokföringen har jag ingen koppling. Borde inte möjligheten att skriva ut historik vara en grundfunktion i en e-handelsplattform?
9 mars, 2012 kl. 12:13 #138722Jacob BDeltagareI fliken Beställningar markerar jag rutan Summera ordrar och kopierar in dagens försäljning i ett dokument. Längst ner har du specificerat vad som är försäljning och vad som är avgifter. Inte optimalt men det fungerar.
9 mars, 2012 kl. 12:25 #138724team_fDeltagare@Jacob B 37322 wrote:
I fliken Beställningar markerar jag rutan Summera ordrar och kopierar in dagens försäljning i ett dokument. Längst ner har du specificerat vad som är försäljning och vad som är avgifter. Inte optimalt men det fungerar.
Men måste inte bokföringsbyrån veta vem som köpt vad?? är kommer ju allt i en klump?
Sedan kommer ju inte kunden fakturaavgit med i listan..9 mars, 2012 kl. 12:52 #138734Katrin LundgrenDeltagareBerra på Parvelito kan säkert svara på detta, han har ett supersmidigt system för att bokföra har jag förstått och använder texttalk.
Jag tror dock att bokföringsbyrån inte bryr sig om vem som köpt vad, utan mer om summorna. Sedan kan de såklart vilja följa från order till pengar för att se att allt finns med, men det är en annan sak9 mars, 2012 kl. 12:58 #138735team_fDeltagareHan kanske använder koppling till ett bokföringsprogram,? funkar inte för mig då jag inte gör bokföringen själv (är dessutom rätt dyrt). Men han får gärna svara här
Förklara det där sista myran. Hur menar du följa order till pengar? Anv kontantmetoden, så bokföringskillen stämmer av mot kontoutdrag.
9 mars, 2012 kl. 13:04 #138737ParvelitoDeltagareJag använder mig av SPCS och har aldrig tagit ut en enda rapport från Textalk om försäljningen, så jag är inte till någon större hjälp i det här tyvärr.
9 mars, 2012 kl. 13:43 #138742Katrin LundgrenDeltagare@team_f 37336 wrote:
Han kanske använder koppling till ett bokföringsprogram,? funkar inte för mig då jag inte gör bokföringen själv (är dessutom rätt dyrt). Men han får gärna svara här
Förklara det där sista myran. Hur menar du följa order till pengar? Anv kontantmetoden, så bokföringskillen stämmer av mot kontoutdrag.
ok, jag använder faktureringsmetoden men det ska inte spela någon roll. Man vill helt enkelt kunna följa flödet från order, genom betalväxel till banken där pengarna till sist kommer in. Man vill helt enkelt kunna se att pengar kommer in för alla ordrar, så att inga pengar hamnar någon annan stans.
9 mars, 2012 kl. 14:03 #138743team_fDeltagareOK. Då är jag med. Tack!
Jag har vidarebefordrat Jacobs inlägg till min bokhållare, ska se vad han säger.
9 mars, 2012 kl. 19:12 #138761Jacob BDeltagare@team_f 37345 wrote:
OK. Då är jag med. Tack!
Jag har vidarebefordrat Jacobs inlägg till min bokhållare, ska se vad han säger.
Lejer också ut bokföringen, till en ganska nitisk byrå. Så det bööör inte vara några problem.
10 mars, 2012 kl. 06:51 #138776team_fDeltagareNäe, du har säkert rätt….. men han är inte revisor
Men som sagt jag gissar att det löser sig, om inte annat är Textalk väldigt tillmötesgående.
-
FörfattareInlägg
- Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.