Startsida Forum E-handelsforumet Generellt om E-handel Trovärdig kundtjänst

Visar 5 inlägg - 1 till 5 (av 5 totalt)
  • Författare
    Inlägg
  • #97568
    Anders B
    Deltagare

    Hur ser ni på följande?Om man pga annat jobb inte kan svara i telefon dagtid,och då inte har telefonnummer i ”kontakta oss”.Är det trovärdigt att bara ha mail kontakt eller vad ska man använda?

    #138467
    Per Nilsson
    Deltagare

    @Anders B 37033 wrote:

    Hur ser ni på följande?Om man pga annat jobb inte kan svara i telefon dagtid,och då inte har telefonnummer i ”kontakta oss”.Är det trovärdigt att bara ha mail kontakt eller vad ska man använda?

    Har du funderat på svarsservice?

    Har du övriga kontaktuppgifter så som adress och orgnr. så spelar det ingen större roll tycker jag.

    #138468
    Parvelito
    Deltagare

    Nelly klarar sig ju bra utan telefon, men de är å andra sidan rätt stora och kända. En del kunder ringer, mest för att kontrollera att man finns i verkligheten, och för dem är det en trygghet. Det är inte jättemånga som gör så, men säkert 5% av kunderna i alla fall.

    Kan man inte prata i telefon så kan man inte, och då är det väl bättre att man försöker ta hand om dem per mail istället.

    #138557
    MonsterM
    Deltagare

    Vi har svårt att alla gånger svara i telefon under dagtid, bland annat pga att man står och lackar eller putsar någon möbel med hörselkåpor på. Så vi valde att under ”Kontakt” bara ha ett kontaktformulär.
    Däremot har vi våra telefonnummer under ”Om Oss” utifall någon vill ringa. Kan man inte svara under dagstid så brukar vi ta och ringa upp kvällstid om kunden lämnat något meddelande.

    #138629
    Daggpunkten
    Deltagare

    Vi har kontaktformulär samt telefonummer.
    Det är ytters sällan folk ringer, däremot så tar vi kontakt med alla kunder omedelbums via epost då de undrar över något.

    I ehandels sammanhang så är räcker det ni gör, jag tror inte ni behöver ha ångest över att ni inte kan svara.

    :-)

Visar 5 inlägg - 1 till 5 (av 5 totalt)
  • Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.