Startsida › Forum › E-handelsforumet › Generellt om E-handel › Hur snabbt svarar ni på kundernas mejl?
- Detta ämne har 15 svar, 11 deltagare, och uppdaterades senast för 12 år, 8 månader sedan av Jimmy Ostrom.
-
FörfattareInlägg
-
6 mars, 2012 kl. 17:20 #97563Jimmy OstromDeltagare
Jag har lite ont i magen för jag inte svarar tillräckligt snabbt på alla mejl vi får.
Jag är ensam om supporten (än så länge) och det är till 95% tunga frågor så som kräver att man kollar i ett antal olika listor eller mejla leverantörer för att få svar.
Nu kan jag mycket utan att behöva kolla med andra men det är frågor som gör att man verkligen måste ha huvudet på skaft när man svarar.
Ibland tar det ca 1 dygn innan jag hunnit med att svara, vi får just nu ca 30-50 mejl om dagen från kunder. Oftast eller tidigare svarade ”vi” inom någon timme bara.
Hur snabbt svarar ni? Handen på hjärtat!
Vad är acceptabelt i svarstid? 13 minuter som Nelly.com hade idag:eek::p:)
EDIT: Sorry dom förbättrade sig från sina otroligt dåliga 13 minuter till 10 minuter sista timmarna=)
6 mars, 2012 kl. 17:43 #138464ParvelitoDeltagareNelly har ju ingen telefon att ringa till, så de har koncentrerat sina resurser till mailen.
Med handen på hjärtat, c:a 40-50% av mailen, de med väldigt enkla frågor, besvaras ofta inom en timme. Ytterligare 20-25% med lite svårare frågor, men där alla upplysningar finns med besvaras som regel inom fyra timmar vid mitt mailrensande två gånger om dagen. Resten, en rätt stor mängd mail, besvaras inte alls eller i mån av tid, därför att de inte innehåller någon fråga, eller för att det saknas väsentliga uppgifter. Ett typiskt exempel på sådant mail kan vara ”Tjena, har du skickat min kabel än? //Abbe”.
Jag tycker inte 24h för knepiga supportfrågor är någon katastrof.
6 mars, 2012 kl. 19:00 #138472Katrin LundgrenDeltagareDet beror på svårighetsgrad, ofta när det är knepiga frågor svarar vi bara med ett enkelt, jag vet inte men ska kontrollera saken och återkommer till dig, så brukar kunderna känna att de fått respons. Sedan försöker vi återkomma inom 24 timmar. Ibland är dock svarstiden längre
6 mars, 2012 kl. 20:31 #138479danielanderssonDeltagareNi andra som kör Kayako, har ni skrivit/hittat några script för att räkna ut snittsvarstiden?
7 mars, 2012 kl. 00:14 #138482RashidDeltagare@lunarmys 37048 wrote:
Ni andra som kör Kayako, har ni skrivit/hittat några script för att räkna ut snittsvarstiden?
Kayako ser väldigt intressant ut. Är det någon som använder den?
7 mars, 2012 kl. 06:57 #138486Jimmy OstromDeltagareJepp, finns en del. Du kan läsa mer här: Ehandel.se – Sökresultat
@RZW 37051 wrote:
Kayako ser väldigt intressant ut. Är det någon som använder den?
7 mars, 2012 kl. 07:02 #138487QarillionDeltagare50% inom 45min
35% inom 2h
15% inom 24h.Det är väldigt sällan ett mail ligger mer än 24h hos oss faktiskt men visst händer det. Men det går inte att få in det i någon procentskala Vilket förvisso är bra.
Vi har även 3h telefonsupport sedan ett par veckor tillbaks och jag tror det underlättar lite av dom ”svårare” mailen som tar tid att kolla upp och hantera som oftast blir väldigt många mail fram och tillbaks.
7 mars, 2012 kl. 16:04 #138521RashidDeltagare@Jimmy Öström 37055 wrote:
Jepp, finns en del. Du kan läsa mer här: Ehandel.se – Sökresultat
Tack, men länken fungerade inte för mig. Kommer ingenstans.
7 mars, 2012 kl. 20:09 #138535Richie72Deltagareprova att sök på kayako kommer det upp en tråd som heter typ ”kayako erfareneter”.
8 mars, 2012 kl. 06:33 #138552fotofyndetDeltagareDe flesta inom 1-2 timmar, så gott som alla inom 24 timmar. Men det är oftast inte jättesvåra frågor vi får, jag kan tänka mig att dina bilradiokunder har mer ingånde frågor när de ska bygga system.
-
FörfattareInlägg
- Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.