Startsida › Forum › E-handelsforumet › Betalsystem › Bankgiro
- Detta ämne har 3 svar, 3 deltagare, och uppdaterades senast för 12 år, 11 månader sedan av
martinkiland.
-
FörfattareInlägg
-
2 mars, 2012 kl. 11:00 #97527
Borje
DeltagareHej!
Sitter har och ska lansera min butik. Ska borja med CertiTrade men det tar nog ett par dagar innan det ar pakopplat. Vantar pa godkannande av inlosenavtal. Vad tror ni om att ha mitt bankgironummer som betalalternativ bara sa man kan komma igang redan nu. Jag sitter har med mitt lager och vill helst borja salja nu. En fraga till. Har ni nagra synpunkter pa direktbetalning via internetbank vs betalning till BG? Lite samma sak eller?
MVH
Borje
2 mars, 2012 kl. 11:12 #138088Parvelito
DeltagareDirektbetalning via internetbank är INTE samma sak som betalning till bankgiro. Det är dels mycket bökigare att t.ex. lägga upp ett bankgironummer som man kan betala till i sin Internetbank. Sedan tar det allt från 1-3 dagar innan pengarna kommer till dig, och då i form av ett bankgiroutdrag som du kan hämta runt 16:00 på eftermiddagen. Jämför det med en direktbetalning som kommer till dig i princip i samma sekund som kunden slutför den.
Har du bråttom så lägg in Payson, det är smidigt och inte mycket dyrare än andra betalsätt.
2 mars, 2012 kl. 11:13 #138090Borje
DeltagareOk, tack for snabbt svar. Jag har inte sa brattom, sa jag vantar tills CertiTrade fungerar.
2 mars, 2012 kl. 12:01 #138099martinkiland
DeltagareKör igång med betalning till bankgiro! Det funkar bra i början när man inte har så många ordrar och medans du väntar på kortbetalningen! (Men kalla det exempelvis förskottsbetalning till bankgiro och inte direktbetalning)
-
FörfattareInlägg
- Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.