Startsida › Forum › E-handelsforumet › Logistik › UPS, Fedex etc
- Detta ämne har 13 svar, 7 deltagare, och uppdaterades senast för 12 år, 9 månader sedan av GregerA.
-
FörfattareInlägg
-
23 februari, 2012 kl. 12:15 #97456BorjeDeltagare
Hej!
Hur manga har erbjuder hemkorning? Nagon som anvander UPS eller Fedex?
Lite markligt att folk tycker det ar ok att aka och hamta sina paket. Tycker det skulle vara smidigare att fa det hemkort.
MVH
Borje
23 februari, 2012 kl. 12:17 #137275Per NilssonDeltagareProblemet med hemkörning är att någon måste vara på plats dagtid för att ta emot försändelsen. Sedan kostar det ju lite extra också.
23 februari, 2012 kl. 12:23 #137276BorjeDeltagareKan de inte lagga paketet pa trappan?
23 februari, 2012 kl. 12:32 #137278Per NilssonDeltagareOm kunden avsäger sig ansvaret för försändelsen så kan fraktbolaget lägga paket på trappen.
Men vem sjutton vill ha sitt paket liggandes på trappen?
23 februari, 2012 kl. 12:38 #137280ParvelitoDeltagareSkicka en kamera för 5000kr till en adress i Rosengård i Malmö och be dem lägga det i trappen så får du se vad som händer…
23 februari, 2012 kl. 12:43 #137282BorjeDeltagareHej igen,
Jag haller pa och bygger upp en webbutik har i Sverige just nu men har precis kommit hit fran USA. Den enda gangen jag kommer ihag att jag var tvungen att hamta mitt paket var nar jag bestallde guldmynt! Mina silvermynt la de pa trappan och allt annat ocksa. Har bestallt ganska mycket pa natet. Nar signatur kravs forsoker de leverera tre dagar i rad (ofta mitt pa dagen) och sen far man hamta pa uthamtningsstalle eller skriva under en lapp de hanger pa dorren.
Men det ar kanske tva helt olika marknader (Sverige och USA). Kort ar ocksa valdigt vanligt dar, kanske for att kortforetagen ar valdigt tydliga med att de ersatter dig om nagot blir fel och du inte varit valdigt oaktsam. Kan inte minnas att jag sett faktura som ett alternativ.
Forsoker forsta vad som ar viktigt for att lyckas i Sverige och har funderat fram och tillbaka pa gratis frakt, hemkorning etc.
Tack for svaren!
23 februari, 2012 kl. 12:50 #137283Per NilssonDeltagareJag förmodar att du inte bodde i Compton.
Vi svenskar är vana vid att hämta våra paket. Personligen tycker jag att det är mer stressande att vara hemma en dag för att vänta in ett paket än att åka och hämta det.
Hemkörning sker oftast inte på kundens premisser.
”Vi kommer mellan 06 och 19. Nä vi kan inte boka en tid. Nä vi kan inte säga när vi kommer. Nä du kan inte ringa budet och fråga.”
23 februari, 2012 kl. 12:51 #137284BorjeDeltagareDet ar precis det jag vill forsakra mig om. Att i Sverige ar det acceptabelt att aka och hamta sitt paket. Da kan jag fokusera pa till exempel posten mypack om man far ner priserna till en ok niva (vilket verkar mojligt).
23 februari, 2012 kl. 12:52 #137285Per NilssonDeltagare@Borje 35737 wrote:
Det ar precis det jag vill forsakra mig om. Att i Sverige ar det acceptabelt att aka och hamta sitt paket. Da kan jag fokusera pa till exempel posten mypack om man far ner priserna till en ok niva (vilket verkar mojligt).
Jepp, vi är jättevana med att hämta paketen så det är inga som helst problem.
23 februari, 2012 kl. 12:55 #137286Per NilssonDeltagareFast du kan ju prova både och om ditt system tillåter det. Det finns ju faktiskt folk som är hemma och vill ha hemkörning.
Det ena behöver ju inte utesluta det andra
-
FörfattareInlägg
- Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.