Startsida Forum E-handelsforumet Feedback & Kritik SEO-feedback

Visar 10 inlägg - 1 till 10 (av 16 totalt)
  • Författare
    Per Nilsson
    Deltagare

Hej!

Hur mycket är en sådan här sida värd rent SEO-mässigt?

Nyheter – Knivhuset

Vad kan jag göra bättre på den?

Det är en relativt ny idé så jag har inga resultat på den själv.

Tacksam för all typ av feedback.

//Per

Crilles
    Deltagare

Vet inte vilket sökord du jagar med den sidan, men om man ska förutsätta att du vill komma högt på ”nyheter” så har du mer jobb fram för dig :)

Kolla här

Personligen tycker jag att det verktyget är alldeles lysande då man vill kolla om produktsidan håller vad den ska eller inte.

Per Nilsson
    Deltagare

Nej, det är knivrelaterade ord jag vill hamna högt på. :)

Så vad jag egentligen undrar är hur Google ser på sidans text som inte omges av SEO-reglerna (taggar, namn i url och namn i titel).

Kommer den upp om man t.ex. googlar ”rakknivar” eller kommer Google bara att uppfatta den som ”en nyhetssida”?

Med vänlig hälsning
    Per

Crilles
    Deltagare

Om du vill att Google ska uppfatta det mer som en tex. sida för ”rakknivar” så får du nog optimera den mer för just det ordet.

För som det ser ut nu så får du bara 15 av 100 poäng för just det ordet.

Så justera till titel, H1, sökordsdensitet, meta, alt tag mm så ska du se att det ordnar sig.

Dvs. jobba mer med de orden som du vill synas på i titel osv.

Per Nilsson
    Deltagare

Jag vill att det ska vara en allmän sida fylld med nyheter samtidigt som jag vill att det jag skriver om ska bli väl-indexerat och sökbart hos Google.

Det är inte bara på ett sökord jag vill att den ska synas utan på samtliga ord som står på sidan.

Så jag undrar om Google tar hänsyn till textinnehållet på en sådan sida eller om Google stirrar sig blint på seo-regler så som H1, sidtitel, ord i url och liknande.

Crilles
    Deltagare

Klart att Goolgle tar hänsyn till texten, men för att få bättre verkningsgrad på texten så måste du ju ”styra” google i den riktningen du vill.

Jimmy Ostrom
    Deltagare

Google gillar när hemsidan uppdaterar sig ofta, vilket den gör med nyheter.

Men utöver det så vet jag inte.

Vi tog bort vår för vi uppdaterade för lite tyckte vi så det ”såg” inte snyggt ut. Men det är bra ut Google synpunkt säger dom ”som kan detta”:rolleyes:

@Per Nilsson 35522 wrote:

Jag vill att det ska vara en allmän sida fylld med nyheter samtidigt som jag vill att det jag skriver om ska bli väl-indexerat och sökbart hos Google.

Det är inte bara på ett sökord jag vill att den ska synas utan på samtliga ord som står på sidan.

Så jag undrar om Google tar hänsyn till textinnehållet på en sådan sida eller om Google stirrar sig blint på seo-regler så som H1, sidtitel, ord i url och liknande.

Per Nilsson
    Deltagare

Vad bra, då är det ju bara att fortsätta. :)

Jimmy, menar du att ni inte uppdaterade nyheterna tillräckligt ofta så att ni hade som jag förut, det vill säga ”nyheter” från typ 2010 och inget där efter?

Jimmy Ostrom
    Deltagare

Nej vi uppdaterade kanske någon gång i månaden ibland varannan månad.

Jag tycker det ”ser snyggt” ut om det typ är en vecka sen man uppdaterade sina nyheter eller något. Då känns sidan mer ”levande”.

Kanske bara fjantigt tänk, men jag är väl lite rubbad:rolleyes:

@Per Nilsson 35528 wrote:

Vad bra, då är det ju bara att fortsätta. :)

Jimmy, menar du att ni inte uppdaterade nyheterna tillräckligt ofta så att ni hade som jag förut, det vill säga ”nyheter” från typ 2010 och inget där efter?

Per Nilsson
    Deltagare

Nej, du har helt rätt. Gamla nyheter ser dåligt ut, jättedåligt ut. Jag ska därför uppdatera nyhetssidan så ofta jag orkar, men minst 1 gång per vecka i alla fall.

Man kan ju skriva lite dittan och dattan liksom :)

@Jimmy Öström 35530 wrote:

Nej vi uppdaterade kanske någon gång i månaden ibland varannan månad.

Jag tycker det ”ser snyggt” ut om det typ är en vecka sen man uppdaterade sina nyheter eller något. Då känns sidan mer ”levande”.

Kanske bara fjantigt tänk, men jag är väl lite rubbad:rolleyes:

Visar 10 inlägg - 1 till 10 (av 16 totalt)
  • Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.