Startsida › Forum › E-handelsforumet › Marknadsföring › Eniro, vilka j_vla tomtar :-)
- Detta ämne har 12 svar, 11 deltagare, och uppdaterades senast för 12 år, 9 månader sedan av Richie72.
-
FörfattareInlägg
-
9 februari, 2012 kl. 12:46 #97352Per NilssonDeltagare
Hittade inte den andra tråden om Eniro så jag tar den här istället.
Blev precis uppringd av Eniro. Vilken mardrömsupplevelse.
De hade noll koll på vem jag var eller vad jag gjorde, de var grymt otrevliga, riktigt vidrigt otrevliga. Sedan hade de mage att kalla sig för ”sökordsexperter”.
Självklart svävade de på målet angående om jag ville vara med i ”gratis”-varianten eller inte. Jag tackade nej men jag är tämligen säker på att de där skojarna kommer att skicka en faktura till mig.
Eniro, jag säger då det.
Edit: Tydligen är Eniro det enda alternativet om man vill synas på internet, i alla fall om man får tro Eniro själva…
9 februari, 2012 kl. 14:19 #136079fotofyndetDeltagareJa det är ena riktiga tomtar. Jag är fortfarande chockad över hur ett i övrigt seriöst företag tillåter någon att sälja företagets tjänster med de där metoderna.
9 februari, 2012 kl. 14:34 #136080basse1985DeltagareKan inte e-handel skriva en artikel om dem? Detta lär ju fler ha varit med om.
9 februari, 2012 kl. 14:47 #136081fotofyndetDeltagareJa det tycker jag, #Julius får ta på sig de tjocka glasögonen och granska Eniros säljare.
9 februari, 2012 kl. 15:02 #136084Julius GunnilstamDeltagareI hear you.
Skall gräva i detta när jag får tid.
Obs. ändrade rubriken då den var oklickbar på framsidan
Ni får gärna maila info om deras säljmetoder till julius aaat ehandel punkt se
10 februari, 2012 kl. 11:10 #136193Per NilssonDeltagareFick precis ett samtal från ”riktiga” Eniro.
De är minst sagt jävligt sura över att folk ringer runt och utger sig för att vara ifrån Eniro. Anledningen till att de ringde till mig är för att jag e-postade deras kundtjänst igår med anledning av att jag hade blivit uppringd av ”Eniro”.Den personen som ringde kallade sig för Jan Karlsson och han påstod att han arbetade på Eniros Uddevallakontor.
Enligt Eniro så stängdes Uddevallakontoret ner 2010 och det finns ingen Jan Karlsson anställd hos Eniro.
Eniro är mycket väl medvetna om problemet och jobbar aktivt med det. De har inlett ett samarbete med varningsinfo.se. Jag frågade varför de arbetade just med varningsinfo.se men det kunde hon som jag snackade med inte svara på.Summa summarum:
Det är inte Eniro själva som ringer runt.10 februari, 2012 kl. 12:41 #136205peoDeltagare@Per Nilsson 34517 wrote:
Summa summarum:
Det är inte Eniro själva som ringer runt.Jodå, de ringer runt själva oxå (eller om det är ngt calcenter som ringer på uppdrag av Eniro).
Har själv råkat ut för dem, och det var ingen trevlig upplevelse (varken för dem eller mej).
//Peo
13 februari, 2012 kl. 13:26 #136419AnkisDeltagareJag kan skriva flera rader om Eniro och deras jäkla metoder. Jag har just suttit i telefon och frågat varför de skickat faktura till mig när jag inte beställt något.
De svarar då att det inte är deras avsikt att luras…..jasså varför händer det då gång på gång?
Jag har råkat ut för deras metoder 2 gånger tidigare och flera timmars arbete för att bestrida fakturor. De har t om erkänt då att de vet att vissa säljare kört med bluffmetoder för att få in sin komissionsbokning.
Förstår inte att ett stort företag som eniro ska behöva köra med bluffmetoder mot små enskilda firmor som min.
Även min mans brors företag är drabbat, så det är många!!Avskyr eniro!!!
13 februari, 2012 kl. 13:51 #136421MagnusDeltagareKan man inte börja med att göra samma sak mot Eniro’s VD.
EniroMan kan anta att VD’n talar om vilka riktlinjer som ska gälla.
Får han smaka på sin egen ”medicin” så kanske det inte är lika roligt längre
Det är för lätt att skylla på företag som de har anlitat.14 februari, 2012 kl. 07:18 #136472RetrospectDeltagareTestade ENIRO sponsrade länkar för något år sedan men efter mycket problem med klick som inte gick att verifiera, höjning av klickpris till det dubbla utan att fråga mm frös de mitt konto för att inga mer problem skulle uppstå under avtalstiden.
Trots detta kom det efter någon månad en faktura på drygt 6000kr med klick från något som de kallade stockholmspanelen i sin rapport.
När jag sedan kollade i statistik fanns det inte 1 besök från stockholmspanelen.
Efter massa tid i telefon sammanställning av statistik kom kreditfaktura.
Eniro kommer ej över min tröskel igen så länge jag lever!
-
FörfattareInlägg
- Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.