Startsida Forum Övrigt Off-topic Thank God It’s Friday!

Visar 10 inlägg - 1 till 10 (av 13 totalt)
  • Författare
    Jimmy Ostrom
    Deltagare

Jag verkligen älskar fredagar! Inte för att det blir helg för det spelar inte så stor roll för mig faktiskt, men på fredagar får jag bara ca 30-40% mejl (ca 110st) istället för ca 250 mejl på en ”vardag måndag – torsdag”.

Nu svarar jag bara på ca 50-65% av dessa, men det finns ju roligare saker i livet kan jag tycka än att svara på mejl hur många timmar som helst varje dag:) (Kodmyran verkar inte hålla med dock:rolleyes:).

Thank God It’s Friday!

Parvelito
    Deltagare

Jisses, fundera över varför det kommer så många mail istället, och försök göra något åt det.

Andreas
    Deltagare

Shit vad du får mail!

Klarar mig med betydligt mindre fast jag har en mailintensiv bransch jag med.

Jimmy Ostrom
    Deltagare

Ja efter vi byte mejlprogram så bombas vi med mejl (men visst vi vill hellre ha mejl än telefon).

Ja vi har en del att göra på sidan här, ”frågor och svar” och lite annat som jag ska få upp.

Men det är så mycket specialfrågor så man får nog leva med minst 50% mejlen mot idag tror jag.

@Parvelito 43523 wrote:

Jisses, fundera över varför det kommer så många mail istället, och försök göra något åt det.

Jimmy Ostrom
    Deltagare

Ja jag vet:o Men jag tycker att du även borde få mycket mejl med fälgar. Eller är det bara jag som fattar noll vilka fälgar som passar på vilken bil? Jag har aldrig lärt mig detta och skulle jag köpa fälgar av dig skulle jag mejlat:p

@Andreas 43524 wrote:

Shit vad du får mail!

Klarar mig med betydligt mindre fast jag har en mailintensiv bransch jag med.

Joel
    Deltagare

Shit Jimmy!

Jag tror att vi snittar på 30-40 mail per dag och då är det i 80% enkla frågor :P

Det borde väl inte vara något problem att sysselsätta en anställd heltid med kundtjänst?

Så du kan koncentrera dig på andra saker tänkte jag…

Andreas
    Deltagare

@Jimmy Öström 43526 wrote:

Ja jag vet:o Men jag tycker att du även borde få mycket mejl med fälgar. Eller är det bara jag som fattar noll vilka fälgar som passar på vilken bil? Jag har aldrig lärt mig detta och skulle jag köpa fälgar av dig skulle jag mejlat:p

Jadå, det får man. Men min fälgsök är väldigt välanvänd, skulle den bara vara 100% rätt.

Därtill kan jag berätta att en FAQ eller utskriven leveranstid på många ställen hjälper inte.

Mina två vanligaste frågor:

– Vad kostar dem?
    – Hur lång är leveranstiden?

Jimmy Ostrom
    Deltagare

He he ja skulle jag ta in en kille/tjej som var lite high på bilstereo skulle dom ha dagarna fulla med mejlen……

Sen var det något sådant tråkigt som PENGAR:p;)

Men jag är helt med dig, man ska lägga fokus på det som ger mest pengar.

@Joel 43527 wrote:

Shit Jimmy!

Jag tror att vi snittar på 30-40 mail per dag och då är det i 80% enkla frågor :P

Det borde väl inte vara något problem att sysselsätta en anställd heltid med kundtjänst?

Så du kan koncentrera dig på andra saker tänkte jag…

Jimmy Ostrom
    Deltagare

Okej. Jag ska kasta ut FAQ på första sidan högst upp till en början, sen får jag se.

Mina vanligaste frågor är typiska (dessa är enkla): Jag har en Mercedes 2012 som har Canbus i sig sig, jag vill byta stereo och vilka delar behöver jag då och sen vill jag ha nya högtalare fram och bak vad behöver jag då för delar utöver produkterna……Tar mig ca 5 minuter att ta fram detta, men kan inte jag få fram detta så måste jag blanda in en leverantör och då tar det en dag:o

@Andreas 43528 wrote:

Jadå, det får man. Men min fälgsök är väldigt välanvänd, skulle den bara vara 100% rätt.

Därtill kan jag berätta att en FAQ eller utskriven leveranstid på många ställen hjälper inte.

Mina två vanligaste frågor:

– Vad kostar dem?
    – Hur lång är leveranstiden?

Per Nilsson
    Deltagare

Dags att börja jobba på en bra F.A.Q. Jimmy :)

En del här har riktigt trevliga auto-faq:er. Kolla med dem (har glömt bort vilka) om du kan få lite input och inspiration.

Visar 10 inlägg - 1 till 10 (av 13 totalt)
  • Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.