Startsida Forum E-handelsforumet Logistik DHL problem med sthlm skärgård?

Visar 6 inlägg - 1 till 6 (av 6 totalt)
  • Författare
    Tomas
    Deltagare

Har en kund som väntar och väntar på sitt paket. Tydligen lyckas Posten leverera till dem på Utö. Och de flesta bolag till Haninge vilket i praktiken är bästa utlämningsstället för öborna. Men DHL envisas med Nynäshamn och detta trots omdirigering av mig, jag har ringt ett par grr och kunden också ett par ggr. DHL lovar och lovar och paketet studsar lik förb… mellan deras terminaler och Nynäshamn. Blir så trött. Verkar som jag får sätta mig i bilen själv och leverera:eek:

Lärdomen kanske är att i skärgården ska man undvika vissa bolag eller är det bara en slump tro? Posten lär ju vara de som har mest rutin på det och om de är 3ggr dyrare kan det ju trots allt vara värt det när det kommer till skärgården?

6e201265354PM8100.jpg

Katrin Lundgren
    Deltagare

Även när jag körde med schenker gick skärgård bra, kan vara ett tips

Parvelito
    Deltagare

Nynäshamn är väl geografiskt närmast UTÖ, så det kan jag kanske förstå att man blir rekommenderad en Servicepoint där. De gånger jag har fått styra om DHL-paket har jag helt sonika bara ringt deras kundtjänst och angett vilken ny Servicepoint det skall till, och så har det fungerat och paketet har hamnat på det nya stället inom några dagar. Den senaste jag styrde om var just i Haninge…

Ett tips kan vara att du reklamerar paketet i morgon. Då tas ärendet över av lite mer kvalificerade medarbetare än de som sitter i kundtjänst, som kan ringa och ställa saker och ting till rätta.

Tomas
    Deltagare

Jag har ringt och omdirigerat, fick ärendenummer på det. När sedan kunden ser att det verkar gå åt pipan igen ringde han DHL och uppmärksammade dem på det. De skulle fixa det på en gång sa de, men ja det blev inte så heller denna gång. Och nu har kunden reklamerat.

Sen är det lurigt med närmaste ort på fastlandet, jag tyckte också det första gången. Men kunden som bor på Utö vet ju vad som gäller och uppenbarligen är DHL ett särfall när det gäller Nynäshamn, det är ingen på Utö som vill ha paketen dit, men det går inte in hos DHL:o

Men jag får väl som sagt reklamera jag också om det kan hjälpa.

@Parvelito 33803 wrote:

Nynäshamn är väl geografiskt närmast UTÖ

nynäshamn är inte särskilt nära UTÖ. Dessutom finns inga kommunikationer mellan de hamnarna (förutom egna båtar såklart, men har svårt att tro att någon utöbo skulle få för sig att åka dit förutom om man jobbar exakt där), så ur det avseendet är Nynäs vääääldigt långt borta. Dalarö t.ex – där jag själv är uppväxt – skulle vara mycket närmare och där finns servicepoint.

Kommunikationerna – både de allmänna och de egna båtarna – går i regel till Årsta och om jag inte minns fel finns det utlämningsställen där så det är högst märkligt att de hamnar i Nynäs.

edit: insåg att det var ett väldigt onödigt inlägg i denna diskussion. ta gärna bort om det känns passande :)

laser
    Deltagare

Varför hämtar kunden inte ut det hos ett Service Ombud, visserligen ligger närmsta i Nynäshamn som är 20 km men någon gång åker dem väl till fastlandet eller? Bor själv inte i någon skärgård så. :)

Visar 6 inlägg - 1 till 6 (av 6 totalt)
  • Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.