Startsida Forum E-handelsforumet Marknadsföring Fråga om Kundsupport utomlands

Visar 4 inlägg - 1 till 4 (av 4 totalt)
  • Författare
    Jerry L.
    Deltagare

Hej! Jag håller på att hjälpa till och starta igång en webbshop. Vi är ett företag som befinner oss utanför sverige men inriktar oss på den svenska marknaden samt runtom i europa. För tillfället har vi bara mailkontakt med våra kunder men vi vill såklart förbättra tillgängligheten för support och jag undrar då om det är någon här som har erfarenhet av kundsupport mellan nationer förutom normal telefon?

Jerry L.

Jimmy Ostrom
    Deltagare

Du kan tex prata med http://www.butik21.com/?gclid=CIah5NWU-60CFWJ-mAodfkf_MQ för dom kränger utomlands och dom håller till här.

@Jerry L. 33676 wrote:

Hej! Jag håller på att hjälpa till och starta igång en webbshop. Vi är ett företag som befinner oss utanför sverige men inriktar oss på den svenska marknaden samt runtom i europa. För tillfället har vi bara mailkontakt med våra kunder men vi vill såklart förbättra tillgängligheten för support och jag undrar då om det är någon här som har erfarenhet av kundsupport mellan nationer förutom normal telefon?

Jerry L.

Per Nilsson
    Deltagare

Ett tips är att skaffa IP-telefoni, då kan du ha ett svenskt telefonnummer fast du befinner dig i något annat land.

Richie72
    Deltagare

Hej
    Vi kör bara telefon och mail. Det räcker för oss.

Det bästa är mail då kan man skicka till någon översättare om det är helt omöjligt att förstå. Lite jobbigt när det ringer någon finska som inte kan ett ord svenska eller engelska.

/Richard

Visar 4 inlägg - 1 till 4 (av 4 totalt)
  • Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.