Startsida › Forum › E-handelsforumet › Marknadsföring › Brett utbud, smalt sortiment för bättre SEO?
Etiketter: optimering, resultat, seo, utbud
- Detta ämne har 2 svar, 3 deltagare, och uppdaterades senast för 12 år, 10 månader sedan av Tian.
-
FörfattareInlägg
-
27 januari, 2012 kl. 10:03 #97249AndershedinDeltagare
Hej.
Ligger det någon sanning bakom att om man säljer en typ av vara (smalt sortiment), men har ett brett utbud så är det lättare att få bättre SEO resultat?27 januari, 2012 kl. 13:48 #135156Per NilssonDeltagareDet kan jag inte tänka mig. Vart har du hört detta?
Logiken säger att ju färre produkter du har desto svårare blir du att hitta på Google samt att det i praktiken borde ge färre länkar.
28 januari, 2012 kl. 11:14 #135187TianDeltagareSEO görs väl ändå sökord för sökord?…
Har du en vara (ett sökord) och optimerar det ordet, så hamnar det ju högt i rankingen.Har du hundra varor ( och alltså lika många sökord..) så får du ju jobba med alla hundra. Eller dina favoriter / storsäljare / pengakossor.
SEOresultat kommer av många saker tillsammans.
Testa te.x sokmotorkunsult.se , där finns både verktyg & tips!Läser din fråga ännu en gång, och visst ligger det sanning i det.
En vara som nämns flera gånger i texten på en websida ger den varan högre sökresultat än en websida med hundra varor som alla nämns en gång.Ex:
Kniv
smörkniv, kniven , eggen på denna kniv, kniv i rostfritt, kniv i trä, kniv med långt handttag, blå kniv, kniv med grayvr –
skulle alltså ge ett bättre sökresult om någon söker på kniv
än om någon sökte på smultron och det på websidan stod upprabblat smultron en gång, och sedan hundra andra bär.Sägas bör att SEO är så mycket mer än bara text på en sida….
-
FörfattareInlägg
- Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.