Startsida › Forum › E-handelsforumet › Logistik › Returer pga felaktiga uppgifter?
- Detta ämne har 11 svar, 7 deltagare, och uppdaterades senast för 12 år, 10 månader sedan av martinkiland.
-
FörfattareInlägg
-
13 januari, 2012 kl. 10:37 #97162Johan WDeltagare
Hur ofta får ni returer pga felaktiga uppgifter som kund skrivit i och vad beror det på?
Ex. fel postnummer/adresser eller fel e-post/mobil för avisering.
13 januari, 2012 kl. 11:02 #134072martinkilandDeltagareInte så ofta, men kanske 2-4 gånger per månad. Främst då för att avisering inte har gått fram.
13 januari, 2012 kl. 13:03 #134075Jacob BDeltagareJapp det förekommer ett par gånger per månad. Förvånadsvärt många fyller i (helt) fel postnummer. Felaktigt mobilnummer brukar dock oftast resultera i att kunden hör av sig och undrar var paketet är, varpå vi tar fram kollinumret.
Att missa c/o är också en klassiker som verkar vara här för att stanna.
13 januari, 2012 kl. 13:53 #134117fotofyndetDeltagareJa det händer, även här ca 2-4 gånger per månad. En kund gick vi bet på att skicka hennes prylar, trots 3 försök.
13 januari, 2012 kl. 14:20 #134119TinaDeltagarec/o är det som missas oftast hos oss.
Annars är det rena felskrivningar, tex fel husnummer eller stavfel i gatuadressen som gör att det inte kommer fram.13 januari, 2012 kl. 15:17 #134125PrixDeltagareVad gör ni när det händer? Får kunden betala ny frakt?
13 januari, 2012 kl. 15:54 #134127fotofyndetDeltagareBarnsligt nog får jag väl erkänna att det beror på kunden. Kunder som slår på stora bongotrumman och säger att vi har gjort fel får betala, kunder som är ödmjuka i sin approach blir bjudna på frakten.
13 januari, 2012 kl. 17:00 #134129TinaDeltagare@Prix 32222 wrote:
Vad gör ni när det händer? Får kunden betala ny frakt?
Vi brukar skicka igen utan att ta betalt. Men vi brukar tala om att vi i vanliga fall tar betalt för att skicka om. Nu skickar vi inga stora paket så kostnaden för oss bli inte jättestor. Vi hade nog inte gjort så om det hade gällt stora paket.
13 januari, 2012 kl. 17:13 #134130PrixDeltagare@fotofyndet 32224 wrote:
Barnsligt nog får jag väl erkänna att det beror på kunden. Kunder som slår på stora bongotrumman och säger att vi har gjort fel får betala, kunder som är ödmjuka i sin approach blir bjudna på frakten.
Om kunden slår i bongotrumman och vägrar betalning, bjuder du då eller det blir lite tuffare tag så som återbetalning av varor exkl fraktkostnad (kanske till och med verklig fraktkostnad om den är högre?)
13 januari, 2012 kl. 17:31 #134132MickeBDeltagare@Prix 32222 wrote:
Vad gör ni när det händer? Får kunden betala ny frakt?
Vi argumenterar aldrig med våra kunder. Oavsett om det är en kund som har en megabongotrumma, drar historier om mormor som brutit lårbenet eller försöker skylla på vägverket, så skickar vi igen – gratis.
Detsamma gäller att ta bort påminnelseavgifter och hjälpa dem med klarnas hotbrev om tingsrätt samt alla andra saker som kunden upplever negativt – oavsett varför.
Energin som blir över lägger vi på marknadsföring och att stoppa godis i försändelserna.
-
FörfattareInlägg
- Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.