Startsida Forum E-handelsforumet Marknadsföring Grattis på födelsedagen?

Visar 10 inlägg - 1 till 10 (av 15 totalt)
  • Författare
    Inlägg
  • #97137
    Joel
    Deltagare

    Jag har sett att CDON skickar ut Grattis-mail på födelsedagen till tidigare kunder där de skriver ”Grattis” samt ger bort en rabattkod för fri frakt i ”present”.

    Spontant: Bra eller dåligt?

    Är det något ni gör till era kunder, och tror ni att kunder skulle uppskatta detta eller rent av ogilla det?

    /Joel

    #133844
    Magnus
    Deltagare

    Det låter bra.
    En nackdel kan vara om kunden vet om det och sedan väntar in sin födelsedag.
    Risken finns då att det blir bortglömt.

    #133846
    Majsan
    Deltagare

    Har fått massor av såna erbjudanden som ärligt talat glömts bort för att dom sänts för tidigt eller för att jag vid tillfället inte är intesserad av att beställa just då. Det ska i så fall finnas en sista dag en bra tag efter födelsedagen för att jag ska nappa. Men det är min personliga privata åsikt utan att blanda in min egna e-handelS erfarenhet :)

    #133847
    nobynator
    Deltagare

    Riktigt dåligt, fick ett sådan mail från cdon med 10kr rabatt, kändes som ett slag under bältet :p

    #133849
    fotofyndet
    Deltagare

    Nja, jag är tveksam. Skulle väl vara för dig då Joel att man kommer på när man får erbjudandet från dig att födelsedagsfesten blir en maskerad.

    Ja, varför inte. Prova. :)

    ”Om du vill anordna en födelsedagsfest som ingen glömmer ska du anordna en maskerad. Därför vill vi ge dig rabatt på en maskeradkostym…”

    #133852
    Joel
    Deltagare

    Ja jag tror också att kombon födelsedag och vår typ av produkter kan fungera bra.

    Så länge det inte kostar något att skicka ut det (mail är gratis) så borde det väl vara värt ett försök. Gör man det dessutom till en automatiserad process så blir ju varje extra sälj bara plus…

    #133854
    Magnus
    Deltagare

    Klockren ide att skicka ut 10 dagar innan födelsedagen:”födelsedagsfesten blir en maskerad.”.
    Erbjud även gästerna koden på något sätt :)

    #133858
    bleedz
    Deltagare

    Jag tycker att det låter som en riktigt bra idé.

    #133859
    Prix
    Deltagare

    Cdon skickar även ut ”Vi saknar dig” och nu sist var det ”Du är speciell, du får handla en film för bara 9 :-” … Dock så brukar jag aldrig få fri frakt (utan att det gäller alla då) utan de skickar presentkort á 50 :- … Har även fått presentkort på 50 :- hem när jag fyllt år medan ”Vi saknar dig”-presentkorten alltid kommit på mail…

    Cdon:s presentkort gäller bara cirka 3 veckor efter man fått det, det tror jag är en toppengrej, det ska vara väldigt tidsbegränsat.

    För dig Joel skulle denna typen av marknadsföring kunna löna sig, men jag tror du får helt enkelt skicka det 2 veckor innan eller liknande… Det är många kunder som först har lite svårt att få tummarna loss och sedan blir oroliga att det inte hinner fram så de går till någon butik och handlar eller har dem kanske redan planerat och köpt något.. För en vecka innan brukar iallafall jag som värd va klar med allt sådant och jag ser mig själv som en potentiell kund i din butik :)

    #133860
    evomedia
    Deltagare

    Har funderat på liknande upplägg speciellt till kunder som inte handlat på ett tag.

Visar 10 inlägg - 1 till 10 (av 15 totalt)
  • Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.