- Detta ämne har 5 svar, 4 deltagare, och uppdaterades senast för 12 år, 10 månader sedan av Anton A.
-
FörfattareInlägg
-
10 januari, 2012 kl. 10:13 #97131ParvelitoDeltagare
Kör PC med Windows 7. Sedan någon dag är alla fönster och dialogrutor som öppnas och stängs hemskt sega att få upp och ned. Känns som en animering i slow motion där det tar c:a 2,5 sekunder att få upp ett fönster, mot normal någon tiondels sekund. Allt annat går snabbt och smidigt, inga belastningar på datorn, att boota om hjälper inte. Mycket irriterande och saktar ned mig vid arbete.
Misstänker min lilla ettåring för att ha varit och tryckt på knapparna (han formligen älskar att trycka på pappas tangentbord). Jag hittar inga inställningar för det här, någon som vet var jag skall stänga av det här så jag kan jobba fort igen?
10 januari, 2012 kl. 12:18 #133794peteDeltagareKan det vara så att lill-parveln har hackat runt i registret?
How to slow down animations in windows 7 – YouTube
Om du hittar dom värdena så testa att sätta dem till 0
10 januari, 2012 kl. 12:35 #133795danielanderssonDeltagareMärkte det där också igår när jag rebootade för lite härligt spelande.
Hittade inget uppenbart, så lät den köra in alla uppdateringar och vips så funkade det.
Kanske iofs hade räckt med en reboot (som alltid brukar fixa Windows-probblem), men tänkte att jag slår två flugor i en smäll
10 januari, 2012 kl. 13:46 #133804ParvelitoDeltagare@lunarmys 31852 wrote:
Märkte det där också igår när jag rebootade för lite härligt spelande.
Hittade inget uppenbart, så lät den köra in alla uppdateringar och vips så funkade det.
Tutade in några uppdateringar här också, och vips försvann problemet. Tack för tipset!
10 januari, 2012 kl. 13:47 #133805danielanderssonDeltagare@Parvelito 31861 wrote:
Tutade in några uppdateringar här också, och vips försvann problemet. Tack för tipset!
Lugnt!
Microsoft kan man räkna med..
13 januari, 2012 kl. 22:44 #134175Anton ADeltagareKöp en mac med SSD så startar du Photoshop på ett par sekunder
-
FörfattareInlägg
- Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.