Startsida › Forum › E-handelsforumet › Logistik › DHL utlämningsställen
- Detta ämne har 2 svar, 3 deltagare, och uppdaterades senast för 12 år, 10 månader sedan av Parvelito.
-
FörfattareInlägg
-
9 januari, 2012 kl. 19:05 #97130JessicaHDeltagare
Ni som har DHL, har ni upplevt några problem med att det för vissa kunder inte finns utlämningsställen ”nära”? Hur hanterar ni det, har ni t.ex. Posten som alternativ i kassan så att kunden kan välja det om h*n anser att stället ligger för långt bort enligt denne?
Ska precis börja använda DHL, har hittills använt Posten och skulle helst gå över helt till DHL men funderar kring om man ev måste ha båda?
9 januari, 2012 kl. 19:26 #133773JimmysDeltagareMed Schenker Privpak så kan man välja ombud ”Posten” om Schenkers egna ombud inte passar, då gör Schenker om den till ett postpaket, den varianten borde ju även finnas hos DHL.
9 januari, 2012 kl. 19:55 #133776ParvelitoDeltagareVisst finns det en del som ibland knorrar, men de flesta som bor lite avigt till brukar vara medvetna om vart ombuden finns, och beställer ändå. Det är trots allt inte SÅ många som bor så väldigt långt ifrån ombuden. Jag har valt att inte ha Posten som alternativ för de kunder som så önskar. Det blir för små volymer för att man skall få någon rabatt alls av Posten, och kunderna är inte beredda att betala vad det kostar då. Därtill får jag en administration som inte alls är rolig att ha koll på med paket åt fler håll i mindre volymer.
Summa summarum, ibland är det billigare att mista en kund än att försöka tillgodose dennes behov.
-
FörfattareInlägg
- Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.