- Detta ämne har 8 svar, 4 deltagare, och uppdaterades senast för 12 år, 11 månader sedan av swed2011.
-
FörfattareInlägg
-
13 december, 2011 kl. 16:23 #96985swed2011Deltagare
Jag har startat en insamling för Musikhjälpen. Pengarna går till skolgång för flickor i U-länder.
Nu tänkte jag att vi på detta forum ( så många som möjligt ) ska vara med i denna insamling, och skänka 50 kr via sms.
Insamlingen som jag har skapat heter ”Ehandel.se” och finns här
Eller dela insamlingen bland dina vänner på Facebook/twitter. Tack så mycket!
13 december, 2011 kl. 16:42 #132255JoelDeltagareOm folk från forumet ska börja bidra till din insamling så kanske du själv ska skänka en 50-lapp ur egen ficka först? 😎
13 december, 2011 kl. 16:45 #132256Per NilssonDeltagare@Joel 30139 wrote:
Om folk från forumet ska börja bidra så kanske du själv ska skänka en 50-lapp ur egen ficka först? 😎
Håller med! 😎
Show me the money!
13 december, 2011 kl. 16:58 #132257swed2011Deltagare@Joel 30139 wrote:
Om folk från forumet ska börja bidra så kanske du själv ska skänka en 50-lapp ur egen ficka först? 😎
Givetvis kommer jag att göra det, men har ingen mobil där jag är nu, kommer att skicka ett sms efter kl. 19.00 i kväll.
13 december, 2011 kl. 18:19 #132265swed2011Deltagare@Joel 30139 wrote:
Om folk från forumet ska börja bidra till din insamling så kanske du själv ska skänka en 50-lapp ur egen ficka först? 😎
Nu har jag gjort det! Nu är den din tur
13 december, 2011 kl. 18:52 #132270LastbrygganDeltagareJag anser att tiggeri av denna typ inte hör hemma på ett forum som detta.
Oavsett om det är för en god sak eller inte så skulle det aldrig falla mig in att ”skryta” i tråden om att jag har skänkt femtio spänn. Jag lägger mina donationer där jag personligen anser att de kommer till mest nytta men jag skulle aldrig slå mig för bröstet och tala om det för att få cred…
Å nej, jag är inte snål utan delar gärna med mig, dessvärre är ofta stora organisationer som samlar in till väl behövande människor korrupta och bara en liten del av det som samlas in kommer dit det är tänkt. Detta gör att jag med omsorg väljer var mina slantar skall landa.
13 december, 2011 kl. 18:57 #132271swed2011Deltagare@Lastbryggan 30157 wrote:
Jag anser att tiggeri av denna typ inte hör hemma på ett forum som detta.
Oavsett om det är för en god sak eller inte så skulle det aldrig falla mig in att ”skryta” i tråden om att jag har skänkt femtio spänn. Jag lägger mina donationer där jag personligen anser att de kommer till mest nytta men jag skulle aldrig slå mig för bröstet och tala om det för att få cred…
Å nej, jag är inte snål utan delar gärna med mig, dessvärre är ofta stora organisationer som samlar in till väl behövande människor korrupta och bara en liten del av det som samlas in kommer dit det är tänkt. Detta gör att jag med omsorg väljer var mina slantar skall landa.
Tiggeri skulle jag inte kalla det, och att jag skulle ”skryta” om att jag skänkt 50 kr kan jag inte heller hålla med om.
Jag vill bara få fler att skänka, många bäckar små…
13 december, 2011 kl. 19:33 #132281LastbrygganDeltagare@swed2011 30158 wrote:
Tiggeri skulle jag inte kalla det, och att jag skulle ”skryta” om att jag skänkt 50 kr kan jag inte heller hålla med om.
Jag vill bara få fler att skänka, många bäckar små…
Jag ber om ursäkt om du tog illa upp av mitt inlägg. Ibland är jag ganska spontan i mina kommentarer. Bara denna veckan har jag fått två tiggar-brev och ett telefonsamtal från hjälporganisationer så jag är nog lite extra ”på hugget” idag. Jobbet som alla ideella organisationer är naturligtvis jättebra och jag är som jag skrev tidigare årligen givmild ”när jag själv får välja” och inte blir uppmanad till det.
13 december, 2011 kl. 19:39 #132283swed2011DeltagareDet är ingen fara, kanske dumt av mig att posta den på forumet från början, jag kan också vara spontan & impulsiv i bland… hehe
-
FörfattareInlägg
- Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.