Startsida Forum E-handelsforumet Marknadsföring Gemensam reklam!

Visar 10 inlägg - 1 till 10 (av 18 totalt)
  • Författare
    najjie
    Deltagare

Fick hem en beställning från TopFormula idag och hittade detta blad i den:

gemensam_reklam.jpg

Tycker det var en väldigt bra idé!

Det verkar gå genom leadshare, kosta minst 950 euro och vara till för ”Webbutiker med distribution på minst 5 000 paket under 4 månader”.

Men jag fick lite lust att göra ett sådant för oss små e-handlare. Vad tror ni?

Det är ju något man skulle kunna sätta ihop gemensamt för tryckkostnaden bara.

evomedia
    Deltagare

Hej

Jobbar på ett liknande upplägg för mindre butiker som lanseras snart, jag återkommer med mer information om några dagar om det är av intresse=)

bleedz
    Deltagare

Kanske finns andra marknadsföringsalternativ man kan använda sig av då. När det riktar sig till e-handlare.

najjie
    Deltagare

Men! Ingen som tyckte det var en lika bra idé som jag gjorde?

busbjornen
    Deltagare

@najjie 30407 wrote:

Men! Ingen som tyckte det var en lika bra idé som jag gjorde?

Jag tycker alla typer av samarbeten oss ehandlare emellan är jättebra.
    Men med responsen jag fick i en liknande tråd tidigare så tappade jag lusten helt. Här på forumet ska tydligen inte delas på reklam, länkkraft eller kunder.

Själv ”samarbetar” jag till och med med en av mina största konkurrenter. Efter julhandeln kommer vi att träffas och gå igenom siffror och statistik för att lära av varandra trots att vi har i stort sett lika sortiment och kunder.
    Jag är av uppfattningen att kundunderlaget i Sverige räcker gott och väl till alla etablerade e-handlare. Det handlar bara om att få över mer av omsättningen från fysiska butiker till webben. Detta gör man bäst tillsammans.

Parvelito
    Deltagare

Jag tror visst man kan göra gemensam reklam, men jag tror att det kanske är ett bättre läge efter kommande storhelger att ta tag i det.

fotofyndet
    Deltagare

Ja jag tror också på det där konceptet, men jag tror på att samarbeta med en noga utvald grupp med människor. För mig är det viktigare än om man har en eller annan gemensam produkt i sortimentet.

Richie72
    Deltagare

Jag tycker det är en bra idé men det tar tid att driva från idé till genomfört projekt. Jag har deltagit i leadshare och deltar gärna i något samarbete här på forumet.

Per Nilsson
    Deltagare

@busbjörnen 30437 wrote:

Jag tycker alla typer av samarbeten oss ehandlare emellan är jättebra.
    Men med responsen jag fick i en liknande tråd tidigare så tappade jag lusten helt. Här på forumet ska tydligen inte delas på reklam, länkkraft eller kunder.

Själv ”samarbetar” jag till och med med en av mina största konkurrenter. Efter julhandeln kommer vi att träffas och gå igenom siffror och statistik för att lära av varandra trots att vi har i stort sett lika sortiment och kunder.
    Jag är av uppfattningen att kundunderlaget i Sverige räcker gott och väl till alla etablerade e-handlare. Det handlar bara om att få över mer av omsättningen från fysiska butiker till webben. Detta gör man bäst tillsammans.

Vi kan väl börja med att gilla varandras Facebooksidor? :)

Nu gillar jag Busbjörnen på FB.

Här är min Facebooksida: http://www.facebook.com/Knivhuset

busbjornen
    Deltagare

Hehe!

Jag gillar folk som inte bara pratar!! :D

Gillar din sida nu och har rekommenderat dig för mina vänner.
    Ska tilläggas att jag inte är något fan av Face-book (i stort sett motsatsen) då min fru tillbringar lite väl mycket tid där. Själv loggar jag in någon gång i månaden..

Men det är ju en del av företagandet så vi ska ta tag i det där nästa år.
    Kommer köra en typ av nallekampanj där vi ska producera busbjörnen-nallar som ska spridas vitt och brett!

Visar 10 inlägg - 1 till 10 (av 18 totalt)
  • Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.