Startsida Forum E-handelsforumet Logistik DHL etiketter och skrivare…

Visar 9 inlägg - 1 till 9 (av 9 totalt)
  • Författare
    JessicaH
    Deltagare

Jag har anmält mig till pluskontot för att använda DHL. Pratade med deras kundtjänst idag som sa att man måste ha speciella klisterlappar när man skriver ut deras etiketter, samt att dessa måste vara vattentäta?
    Hon sa att jag kunde stoppa adresslappen i en plastpåse ..? Låter inte så snyggt?

Hur gör ni? Hon sa dessutom att man måste ha en speciell etikettskrivare vilket jag inte hade en aning om..känns jobbigt för jag vill börja använda deras tjänster idag…

Vilka etiketter använder ni och måste man köpa en ny skrivare?

bloggus
    Deltagare
    JessicaH
    Deltagare

Tack för svaret. Jag funderar på att beställa från tonerlagret, men är det någon som vet om etiketterna säljs i mindre än 500 pack?
    Och tål dessa vatten?

Parvelito
    Deltagare

En låda med 500×3 etiketter ger bäst ekonomi. Har inte sett mindre förpackningar för laser.

Vattentäta etiketter har jag aldrig hört talas om, och jag har ändå skickat rätt många tusen paket med DHL utan någon anmärkning. De bör dock skrivas ut på laserskrivare, eftersom bläck från en bläckstråleskrivare flyter ut vid minsta fuktighet.

JessicaH
    Deltagare

Tack! Ja jag tyckte att det lät konstigt.. Men man kan inte lita på vad kundtjänst säger tydligen. Hon sa att DHL ej godkänner paketen om man inte har plastpåsar på etiketterna… Men det struntar jag i då.

Ska kolla upp noggrannare vad jag har för skrivare egentligen… ;)

Ankis
    Deltagare

@JessicaH 29419 wrote:

Tack för svaret. Jag funderar på att beställa från tonerlagret, men är det någon som vet om etiketterna säljs i mindre än 500 pack?
    Och tål dessa vatten?

http://www.fraktetiketter.se/rwdx/cache/dhl—dhl-connect_809.asp

obbe
    Deltagare

I början körde vi ut våra DHL etiketter på vanligt A4 veck och tejpade. Såg inte så snyggt ut men ingen som klagade.
    Vi tejpade dock ej över streckkoden. Men viktigt är att köra ut det på laserskrivare som parvelito skriver.

Annars kan jag tipsa på kolla på en enkel laserskrivare svart så har du till adressetiketterna.

Lite beroende var du bor kolla med lokala affären eller online, vi köpte en trådslös hp för 1000kr klockren.
    Men har du 3 paket om dagen är etiketterna riktigt bra ser mycket snyggare ut och enkelt klistra på.

JessicaH
    Deltagare

Obbe:
    Vilket bra pris. Har du lust att skriva ett mess till mig vad modellen heter?
    Jag kollade skrivaren vi har hemma och det är ingen laser så en skrivare måste köpas.
    Går den att använda till ”annat” också,dvs kan man ha den kopplad till datorn och skriva ut allt annat på också?

Tack för ditt svar.

Henrik_G
    Deltagare

Ja, det går utmärkt. Laserskrivare är oftast mycket lägre driftkostnad än bläckstråle (som jag antar att du har idag). Finns laserskrivare för både färg och svartvita utskrifter.

Visar 9 inlägg - 1 till 9 (av 9 totalt)
  • Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.