Startsida Forum E-handelsforumet Generellt om E-handel Tjänst för uppslag av adress.

Visar 4 inlägg - 1 till 4 (av 4 totalt)
  • Författare
    HakanBrakan
    Deltagare

Hej.

Letar efter en bra tjänst med vilken jag kan hämta adressuppgifter för ett personnummer eller organisationsnummer. Detta för att underlätta för mina användare och minimera felinmatning. (Vill inte ha kreditkontrollstjänster utan bara adressuppslag). Har ni några bra förslag på tjänster ni använder för detta får ni gärna dela med er. Lika så är jag nyfiken vad ni betalar för tjänsterna?

/Håkan

Katrin Lundgren
    Deltagare

Vi som har Klarna använder denna tjänsten via dem. Den ingår i dealen med dem

GregerA
    Deltagare

Jag vet att Credtsafe kan erbjuda en sådan tjänst via API/webservice.

Det är dock vissa restriktioner hur en sådan tjänst får användas. Det är därför Klarna satt som villkor att deras betalsätt måste vara förvalt om man skall använda adresshämtning via dem.

Jimmy Ostrom
    Deltagare

Samma hos Svea Web Pay, denna tjänsten ingår hos dom.

@HåkanBråkan 29220 wrote:

Hej.

Letar efter en bra tjänst med vilken jag kan hämta adressuppgifter för ett personnummer eller organisationsnummer. Detta för att underlätta för mina användare och minimera felinmatning. (Vill inte ha kreditkontrollstjänster utan bara adressuppslag). Har ni några bra förslag på tjänster ni använder för detta får ni gärna dela med er. Lika så är jag nyfiken vad ni betalar för tjänsterna?

/Håkan

Visar 4 inlägg - 1 till 4 (av 4 totalt)
  • Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.