Startsida Forum E-handelsforumet Feedback & Kritik Snart klar, gärna era synpunkter

Visar 10 inlägg - 1 till 10 (av 11 totalt)
  • Författare
    Prix
    Deltagare

Tack för hjälpen!

pete
    Deltagare

jag gillar grundlayouten, kanske jobba lite mer med de svarta ytorna (göra större) samt lite med headern. Kanske liiiite mer färg så blir det kanon i mina ögon.

Frågan är väl snarast hur du ska konkurrera på den marknaden??

Prix
    Deltagare

Tackar, att konkurrera på denna marknaden är inte lätt. Det är dock ett intresse som haft länge och har på så sätt lite kontakter. Även så har ett par filmbolag (av dem största) visat stort intresse för att hjälpa mig, vilket jag inte helt räknat med. Men marginalerna är låga och därför har jag ibland fått hitta speciallösningar. :)

danielandersson
    Deltagare

Om din butik var enda som hade en film så hade jag handlat, inte annars.

Den skriker tidigt 90-tal (designmässigt) alldeles för mycket.

Köpvillkoren pratar om Payson men detta alternativ finns inte i kassan.

”Om oss” nere till vänster är inte samma sida som ”Om oss” uppe till höger.

Vissa filmer heter ”(kommande)” men finns ändå på lager.. ? Vad betyder det?

Prix
    Deltagare

Payson håller på att integreras så det kommer, likaså betalning med kort, som sagt är inte allt klart.
    Större delen av boxen nere till vänster kommer försvinna, det är bara någon som blivit kvar sedan början.

Det kodas för en ”boka” funktion så det är bara tillfälligt med de produkterna.

Har du konkreta förslag på designen vad som ogillas, jag är så dålig på det själv att jag egentligen behöver anlita för att göra det mesta så tar gärna förslag!

danielandersson
    Deltagare

@Prix 27851 wrote:

Har du konkreta förslag på designen vad som ogillas, jag är så dålig på det själv att jag egentligen behöver anlita för att göra det mesta så tar gärna förslag!

Det är eg hela designen :-/
    (ja, jag känner mig lite elak)

Jag brukar alltid rekommendera nystartade butiker/siter att ta hjälp med design/logo eftersom det är få som är duktiga på detta.

Bra/snygg logo och design kan ge en väldigt mycket mer förtroende för en sida än dåliga saker.

Vi anlitar http://www.grafixstudio.se och är väldigt nöjda med det han gör. Som du säkert sett/vet så finns det sjukt många att välja och vraka mellan :)
    (http://www.mortfiles.se är en annan, som dessutom hänger här på forumet vill jag minnas)

Prix
    Deltagare

@lunarmys 27858 wrote:

Det är eg hela designen :-/
    (ja, jag känner mig lite elak)

Jag brukar alltid rekommendera nystartade butiker/siter att ta hjälp med design/logo eftersom det är få som är duktiga på detta.

Bra/snygg logo och design kan ge en väldigt mycket mer förtroende för en sida än dåliga saker.

Jag gjorde ett litet budget val när det gällde logo, dock så fick jag helt okej respons på den.

Så som sidan är byggd i övrigt, tycker du det är ok och det i själva verket är logo som ger dig ett tråkigt intryck? (kan för övrigt nämna att min avsikt har alltid varit att anlita någon som gör en riktig logo, men pengarna rullar iväg på så mycket annat nu så jag spara tillfälligt in där) :)

danielandersson
    Deltagare

@Prix 27859 wrote:

Jag gjorde ett litet budget val när det gällde logo, dock så fick jag helt okej respons på den.

Av designers?

@Prix 27859 wrote:

Så som sidan är byggd i övrigt, tycker du det är ok och det i själva verket är logo som ger dig ett tråkigt intryck? (kan för övrigt nämna att min avsikt har alltid varit att anlita någon som gör en riktig logo, men pengarna rullar iväg på så mycket annat nu så jag spara tillfälligt in där) :)

Logon/headern tar otroligt mycket plats. Det är en ganska konstig grön nyans du valt, tycker jag också (men igen, det är väl smaksak).

Jämför din butik med de stora, t ex http://discshop.se/. Vilken känns mest inbjudande? Vad är det som gör att den lockar till köp? Är det en otroligt stor logo, eller liten logo och fokus på produkterna?
    (ja, vet att vi inte är bäst, men vi håller själva på att byta design as we speak ;)

Under produktinformation har du bl a ”Svensk titel”, ”Original titel” (borde vara ett ord men iaf) och en del annan info. Den kanske borde vara i en fin tabell istället för bara rakt upp och ner? (t ex som discshop har det: http://www.discshop.se/filmer/dvd/melancholia/P93490)

Spara in på design/logo är förståeligt, dock är det väldigt lätt att skjuta det på framtiden. Det kommer ALLTID finnas roligare saker att köpa in ;)

basse1985
    Deltagare

Vad är det för font du använder i dina annonser?
    Ser nästan ut som comic sans…

Prix
    Deltagare

@lunarmys 27908 wrote:

Av designers?

Logon/headern tar otroligt mycket plats. Det är en ganska konstig grön nyans du valt, tycker jag också (men igen, det är väl smaksak).

Jämför din butik med de stora, t ex http://discshop.se/. Vilken känns mest inbjudande? Vad är det som gör att den lockar till köp? Är det en otroligt stor logo, eller liten logo och fokus på produkterna?
    (ja, vet att vi inte är bäst, men vi håller själva på att byta design as we speak ;)

Under produktinformation har du bl a ”Svensk titel”, ”Original titel” (borde vara ett ord men iaf) och en del annan info. Den kanske borde vara i en fin tabell istället för bara rakt upp och ner? (t ex som discshop har det: http://www.discshop.se/filmer/dvd/melancholia/P93490)

Spara in på design/logo är förståeligt, dock är det väldigt lätt att skjuta det på framtiden. Det kommer ALLTID finnas roligare saker att köpa in ;)

Av folk på denna sidan fick den positiv respons.

Hehe lite kul att du nämner stavningen just där. Jag har tittat igenom många filmbutiker och de flera gör olika, men jag valde att göra som discshop och de har just det som två ord. Annan rolig sak gällande discshop är att de har under specifikationer om filmen ett genomgående stavfel på samtliga av sina produkter ”Orginal titel” – Det stavas ju Original – vilket jag tyckte va roligt för det är nog inte många som sett det. Och på 30 000 produkter har jag inte sett det rätt stavat en enda gång! :rolleyes:

Just att skriva in alla specifikationer om en film är ett rent helvete. Det tar väldigt lång tid och av någon dum anledning så ville sig inte en snygg tabell finnas där för jag hade en sådan. Men den hoppade långt långt långt ner på sidan och lämnade massor av vitt tomt utrymme, då valde jag att göra på detta sättet tills vidare.

Visar 10 inlägg - 1 till 10 (av 11 totalt)
  • Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.