Startsida › Forum › E-handelsforumet › Logistik › Import
- Detta ämne har 0 svar, 1 deltagare, och uppdaterades senast för 13 år sedan av H.Akesson.
-
FörfattareInlägg
-
10 november, 2011 kl. 18:58 #96797H.AkessonDeltagare
Hej alla,
Jag håller på och startar en e-butik och är på gång att importera varor ifrån bl.a. Kanada. Har anslutit mig till DHL via Pluskontot och håller på och pratar med dem ang. pris osv. Har fått ett en offert ifrån dem för Euroconnect, import ifrån UK.Har läst fram och tillbaka på både tullverket och posten men är fortfarande ganska förvirrad vad gäller import.
Så jag har lite funderingar:
Vilket är bäst, att sköta tulldeklarationen själv eller låta DHL göra det?
Jag fick en prisuppgift ifrån DHL och kostnaderna för tulldeklaration var ganska höga. Jag ska kolla DHL express också och se hur mycket de kommer att kosta. Är det någon som har koll på vad en tulldeklaration hos DHL kan kosta?Hur gör ni när ni importerar varor både utanför och innanför EU?
Om min leverantör arrangerar frakten och lägger fraktkostnaden på det jag betalar, hur fungerar det då? Då måste jag göra tulldeklarationen själv eller hur? När gör jag den då? och hur gör jag den? Bör jag skaffa mig TID? Sedan finns det förenklat deklaration, är det något jag ska ansöka om?
Vad är er erfarenhet vad gäller de olika speditörerna, billigast, bäst service osv?
Tacksam för all hjälp jag kan få i det här.
-
FörfattareInlägg
- Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.