Startsida › Forum › E-handelsforumet › Generellt om E-handel › Fasta avgifter varje månad
- Detta ämne har 25 svar, 14 deltagare, och uppdaterades senast för 12 år, 12 månader sedan av GregerA.
-
FörfattareInlägg
-
8 november, 2011 kl. 07:01 #96777MagstaDeltagare
Hej.
är ny på detta forum och skulle gärna vilja ha lite draghjälp=)jag ligger i startgroparna att starta en e-butik. och har klart för mig vad jag ska sälja och har pratat med lite leverantörer.
Det som gör mig lite osäker just nu att satsa är att jag vet inte vad mina kostnader kommer att hamna på.
Jag har inte tillräcklig ekonomi att kunna lägga in så mycket egna pengar varje månad i företaget.
Undrar lite vilka fasta avgifter man brukar ha som ehandlare?
webbutiken har jag genom wikinggruppen så den kostnaden har jag koll på.
Vilken summa tror ni att man brukar hamna på?klarar man sig med 1000 – 1500 i månaden?
hoppas ni kan komma meed lite svar och synpunkter.
8 november, 2011 kl. 07:31 #129945henrikDeltagareHej!
Man kan komma rätt billigt undan i början beroende lite på främst vilka betalsätt man vill ha.
Absolut billigast blir om man bara erbjuder förskottsbetalning men det är tyvärr inte ett särskilt populärt betalsätt. En del kortföretag har (tror jag, kolla tjänsten på denna sidan) avgiftsfri månadsavgift men tar istället högre per transaktion.
Kan du bokföring och sköter den själv bör du ha tillräckliga kunskaper att erbjuda faktura i egen regi. Så länge man har tiden finns det ingen anledning att betala dyrt för den tjänsten.
Företagsförsäkring är väl något du bör ha om du inte redan har det. Brukar hamna på ca 300-400 utslaget per månad men man brukar betala per helår när man tecknar den.
Ev bankkostnad på en hundring kanske beroende på bank om du inte sköter det via ett separat privat konto, då blir det gratis.Några andra fasta kostnader bör du klara dig undan i allafall i början.
Lycka till med din butik
/Henrik
9 november, 2011 kl. 11:13 #129995peteDeltagareFör mig är det:
Hosting/drift/moduler till platform
Klarna
DIBS
Bankerna
Trygg Ehandel
Affärssystem (specter)
RevisionskonsultSäkert mer
9 november, 2011 kl. 11:19 #129996basse1985DeltagareFör mig är det:
Hosting
Banker
Redovisning
AdwordsKommer snart att få:
Klarna
Facebook adsSäkert fler som jag glömt
9 november, 2011 kl. 12:16 #129999AbbesnabbDeltagareDet som kostar för oss är:
Webbhotellet
Bankavgiften
Redovisning
Medlemsavgift Pluskontot
Eventuell annonseringSlår jag ut det per månad så blir det knappt 700 kronor.
Sedan kostar det förstås tid.
10 november, 2011 kl. 07:22 #130034MagstaDeltagareokej. kommer klara mig på runt 1000lappen då?
om jag bara tänker lite på vad jag gör.hur många utav er här är det som går med vinst? som inte måste lägga in egna pengar varje månad?
är det någon här som jobbar heltid med sin e butik till och med?10 november, 2011 kl. 08:14 #130035ParvelitoDeltagareJa, vi är rätt många som jobbar heltid med den. Att ha det som en dyr hobby är lite tråkigt. Jag tror att det största felet de flesta gör är att de inte vågar gå ”all in” och satsa på sin shop. Man glömmer bort marknadsföringen som är den dyraste delen. Det är inte alls svårt att ha 10.000kr i Adwordskostnad per månad, men det bör i sin tur generera en försäljning på 80-120kkr om man gjort rätt.
10 november, 2011 kl. 08:58 #130036SandblomDeltagareMagsta:
Många som har e-handel som en hobby kan vara ytterst irriterande för oss som är seriösa då de ofta inte bryr sig om de gör vinst eller ej och därför säljer produkterna så billigt så de förstör marknaden.
Hoppas inte du planerar att bli ”en av dom”
10 november, 2011 kl. 11:55 #130059MagstaDeltagareNej tänker verkligen inte bli en utav dom=)
men det jag är lite orolig över är att hur det kommer gå när ma inte alls har råd att slänga in en massa pengar att starta med.
Är det dömt att misslyckas bara från början då eller?10 november, 2011 kl. 12:15 #130061ParvelitoDeltagare@Magsta 27663 wrote:
Nej tänker verkligen inte bli en utav dom=)
men det jag är lite orolig över är att hur det kommer gå när ma inte alls har råd att slänga in en massa pengar att starta med.
Är det dömt att misslyckas bara från början då eller?Nej, det är inte dömt att misslyckas, men du behöver vara smartare än genomsnittet för att lyckas.
-
FörfattareInlägg
- Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.