Startsida Forum E-handelsforumet E-handelsplattformar Vad är mindre bra med Textalk?

Visar 10 inlägg - 1 till 10 (av 19 totalt)
  • Författare
    Magnus
    Deltagare

– Har en äldre OSCommerce e-butik som jag inte är nöjd med.
    Har den på Cloud VPS på Glesys vilket jag är nöjd med kostnad: 1241kr inkl. moms med support per månad dessutom betalar jag ca: 10-20 tkr per år för nödvändiga förbättringar till kodare.
    Just nu betalar jag ca: 2-3 tkr per månad.
    Jag ställer därför en omvänd fråga.
    Vad är det som är dåligt eller mindre bra med Textalk med tanke på att Textalk Webshop Plus bara kostar 499kr per månad.

För mig är det viktigt att det inte blir störningar som när jag hade domänen på Binero.
    Kunder blir sura och jag blir avbruten när jag arbetar med e-butiken.

Är det någon som har köpt till extrafunktioner på något som saknas.
    Det jag kan se som saknas är en gemensam plocklista sorterad efter hyllordning.
    Hmmm är det möjligt att anlita en av deras konsulter att fixa detta?

Spanar lite efter olika lösningar och måste fixa ett byte snabbt om det inte ska störa julhandeln.

Jag har skickat mejl till Textalk med diverse frågor men det vore kul att få Era
    synpunkter.

Kan jag spara ca: 20tkr per år genom att byta e-butik så blir det ju några kr över till att anlita deras kodare för diverse förändringar.

Jag är tacksam att få veta Era erfarenheter av Dagens Textalk.

Sandblom
    Deltagare

För någon vecka sen hade de ett problem som gjorde att vissa kunder inte kunde lägga produkter i kundvagnen. Tog flera dagar innan de upptäckte och åtgärdade det.

Sen är inte deras servrar de snabbaste heller, kan gå väldigt segt om de måste hämta mycket information om man exempelvis öppnar en kategori med många produkter i.

Magnus
    Deltagare

”För någon vecka sen hade de ett problem som gjorde att vissa kunder inte kunde lägga produkter i kundvagnen. Tog flera dagar innan de upptäckte och åtgärdade det.”
    Vilken typ av kunder gällde det?

Igår jämförde parvelito min e-butik med sin med någon pingtjänst och konstaterade att han hade bättre nedladdningstider, är själv förvånad över detta.

Richie72
    Deltagare

När jag kopplade på Specter upptäckte jag att Textalk inte skickar rätt information för exempelvis automatisk hämtning av Klarna fakturor, kortbetalning osv. Jag vet att de jobbar på det.

Sen är shoppen ibland (faktiskt väldigt sällan) seg men det är undantagsfall.

Två saker som blivit bättre
    1. Kundservice – de svarar snabbt på mail, alltid på telefon på dagtid – och man får svar på sina frågor
    2. Utveckling – det verkar som de har börjat ta tag i utvecklingen på ett mer strukturerat sätt även om det går långsamt.

Jag tycker Textalk är ett fynd. Lätt att administrera, funkar med olika språk, SEO-vänligt, de har egna designers som är duktiga om man vill göra något.

Jag har haft Textalk sedan 2007 och kan lätt rekommendera den lösningen.

/R

Magnus
    Deltagare

Ett stort minus är att man inte kan mata in vilken hylla varan ligger på.
    För att sedan få ut en gemensam plocklista när man ska packa.
    Textalk har 2500st ebutiker, har ingen av dessa haft behov av den funktionen?

Jimmy Ostrom
    Deltagare

Jag testade Texttalk innan jag valde dom jag har idag (jag testade massor med butiker).

Jag gillade inte alls dom, riktig skitsida tyckte jag (början av förra året). Men som sagt man får kanske mycket för pengarna, men ärligt talat känns det inte som dom utvecklar i superfart…….

Jimmy Ostrom
    Deltagare

Skulle jag välja om från http://www.nordiskehandel.se/produkter-tjaenster/E-handel/paketoversikt/ skulle jag tittat på dessa och testat alla grundligt!

Det tar några månader att komma fram till vilken man vill ha, eller gjorde det för mig ialla fall.

Viktigast är att du kan växa hos en leverantör i form av större paket och att dom kan utveckla speciallösningar till dej.

Jag kanske har missat något, men dessa skulle jag personligen kontaktat om jag skulle bytat:

http://www.e-butik.se/paket-priser/

http://www.kodmyran.se/shop4sale/priser.html

http://www.jetshop.se/

http://www.webbhuset.se/magento

http://www.sitedirect.se/produkter/

http://www.talex.se/prices_sve.htm

Magnus
    Deltagare

Spontant så gillar jag inte riktigt Textalk admindel.
    Har nordisk ehandel ””så att man kan mata in vilken hylla varan ligger på?
    – För att sedan få ut en gemensam plocklista när man ska packa?”
    Ska börja med att fixa en demo-butik och se om det går att mata in mina produkter via en excelfil.

På de flesta e-butiker kan man relativt enkelt föra över databasen med produkter med lite handpåläggning.
    Misstänker att det är mer bökigt att mata in order delen eller?

Jimmy Ostrom
    Deltagare

Nix jag har inte detta i min ADMIN. Men jag har oxå en väldigt special admin del och jag har inte behov av detta själv. Bästa är att maila en kravlista till säljavdelningen och få en offert (elelr så skriver dom att det finns redan).

Jag tror alltså att Kodmyran är dom som har bäst logistik/lagersystem, kan ha fel men det jag hört och kollat så tror jag detta.

Nästan alla hemsidor bygger på ett affärssystem vid sidan om för att få tex, lagerplats osv, medans tex Kodmyrans system är allt detta inbyggt.

Det enda jag saknar (utan att ha fördjupat mig 100%) var koppling till SPCS eller annat affärssystem. Men det skulle komma hörde jag sist jag träffade dom.

@Magnus 26061 wrote:

Ska börja med att fixa en demo-butik och se om det går att mata in mina produkter via en excelfil.

På de flesta e-butiker kan man relativt enkelt föra över databasen med produkter med lite handpåläggning.

Jimmy Ostrom
    Deltagare

Kolla med alla jag länkade till.

Ta nu tid på dig att hitta rätt, du får inte stressa i detta för då blir det bara skit!

@Magnus 26061 wrote:

Visar 10 inlägg - 1 till 10 (av 19 totalt)
  • Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.