Startsida › Forum › E-handelsforumet › Generellt om E-handel › Bäst & Trygg Internethandel?
- Detta ämne har 18 svar, 13 deltagare, och uppdaterades senast för 13 år, 1 månad sedan av Plastskivor.
-
FörfattareInlägg
-
11 oktober, 2011 kl. 08:50 #96617swed2011Deltagare
Hittade denna logga på en butik…
Någon som känner till den, eller är det bara ett försökt att dra nytta av riktiga Trygg e-handel.
Loggorna är väldigt lika
11 oktober, 2011 kl. 08:57 #128419JoelDeltagareHaha! Den kostar antagligen lite mindre än 5000 kr/år också
11 oktober, 2011 kl. 09:06 #128420PlastskivorDeltagareden kan också vara betydligt dyrare
11 oktober, 2011 kl. 09:10 #128423TomasDeltagareSuck, den butiken känns ju väldigt seriös, Lagret, lager.se osv lite olika beroende var på sajten man läser. http://lager.jetshopfree.se/kopvillkor-i-47.aspx Nåt för konsumentverkat att bita i och Jetshop att granska kanske.
11 oktober, 2011 kl. 09:14 #128424freddan115DeltagareIntressant. Har sett en del sådana lösningar på andra butiker. Har länge funderat över dessa trygghetsstämplar och dess ”värde”. Det är onekligen enkelt att skapa en egen (jag använder ingen, tycker det är omotiverat dyrt). Risken är ju att ju fler olika varianter det finns ju mer urvattnas varje enskild kvalitetsstämpel. Känns som at kvalitetsstämplarna måste erbjuda mervärden i framtiden för att det skall vara intressant. vad tycker ni? Använder ni en, skapar det den extra trygghet som kunderna eftersöker?
11 oktober, 2011 kl. 09:21 #128425Jimmy OstromDeltagareVi har en, men ska jag vara ärlig så tänker jag som du. Jag är osäker om vi kommer att ha kvar denna när det ska förnyas………
@freddan115 25862 wrote:
vad tycker ni? Använder ni en, skapar det den extra trygghet som kunderna eftersöker?
11 oktober, 2011 kl. 09:21 #128426ParvelitoDeltagareHotmailadress, ej fullständigt orgnummer, det enda företaget på den angivna adressen är Eriksbergs Pizzeria. Telefonnumret är ett oregistrerat kontantkort.
Känns som ett RIFF, Rakt-I-Fickan-Företag.
11 oktober, 2011 kl. 09:28 #128427HeaZearDeltagare@Parvelito 25864 wrote:
Hotmailadress, ej fullständigt orgnummer, det enda företaget på den angivna adressen är Eriksbergs Pizzeria. Telefonnumret är ett oregistrerat kontantkort.
Känns som ett RIFF, Rakt-I-Fickan-Företag.
Håller med dig i varenda ord du skriver, det känns o proffsigt att inte ha ett orgnummer längst ner på hemsidan, eller någonstans där på första ögonblick kan se att detta är en seriös företag. Att ha ett vanligt mobil nummer som kontakt känns också amatöraktigt.
Det jag stör mig på är att webbbutiken är gratis, och han har inget registrerat domän. Hur har han tänkt att marknadsföra sig så enkelt utan SEO?
Dessutom så tror jag inte att alla kunder kan stava hans domän namn.11 oktober, 2011 kl. 10:29 #128429ParvelitoDeltagare@HeaZear 25865 wrote:
Håller med dig i varenda ord du skriver, det känns o proffsigt att inte ha ett orgnummer längst ner på hemsidan, eller någonstans där på första ögonblick kan se att detta är en seriös företag. Att ha ett vanligt mobil nummer som kontakt känns också amatöraktigt.
Det jag stör mig på är att webbbutiken är gratis, och han har inget registrerat domän. Hur har han tänkt att marknadsföra sig så enkelt utan SEO?
Dessutom så tror jag inte att alla kunder kan stava hans domän namn.Mobilnummer ser jag inte som något problem, jag använder det själv, men det är registrerat på företaget.
Det är heller inga problem att marknadsföra sig utan SEO, det har jag gjort i flera år. Och att stava till domännamnet är kanske inte så viktigt heller i dagens länksamhälle.
Det viktiga är istället vilka vibbar jag som konsument får när jag skall handla. Transparensen är stor idag jämfört med tidigare. Man kan enkelt kolla en adress mot en karttjänst med gatuvy och se om det finns en affär på den adress som anges, man kan kolla bolagen och personerna bakom på allabolag.se. Telefonnummer kollar man med Hitta eller Eniro, och en snabb googling brukar visa om det finns några omdömen och recensioner på alla dessa sajter som erbjuder konsumenterna att spy sin galla över företag.
Om man som företag inte erbjuder möjligheten att kolla upp dem genom att inte ange namn, korrekt adress, orgnummer eller liknande så ser jag som konsument på dem ungefär som jag ser på en sliten knarkare som på Sergels Torg vill sälja en nystulen iPhone till mig. Jag avstår gärna.
11 oktober, 2011 kl. 11:20 #128432freddan115DeltagareIntressant. Har sett en del sådana lösningar på andra butiker. Har länge funderat över dessa trygghetsstämplar och dess ”värde”. Det är onekligen enkelt att skapa en egen (jag använder ingen, tycker det är omotiverat dyrt). Risken är ju att ju fler olika varianter det finns ju mer urvattnas varje enskild kvalitetsstämpel. Känns som at kvalitetsstämplarna måste erbjuda mervärden i framtiden för att det skall vara intressant. vad tycker ni? Använder ni en, skapar det den extra trygghet som kunderna eftersöker?
-
FörfattareInlägg
- Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.