Startsida Forum E-handelsforumet Marknadsföring Vad ett tråkigt nyhetsbrev kan göra!

Visar 6 inlägg - 1 till 6 (av 6 totalt)
  • Författare
    Jimmy Ostrom
    Deltagare

Jag får mycket nyhetsbrev från många företag för jag vill ha koll på hur alla andra gör och arbetar, lite jobbigt men jag får endå ut lite av det.

Jag har fått nyhetsbrev från http://www.brandos.se/ ett tag men tyckt dom var pisstråkiga för det är bara massa skor med sälj typ ”Sänkt 20%”.

Men så idag händer det, jag kom på att jag ska kolla hur stora skor dom egentligen har (jag har mellan 48-52 beroende på skor). Jag har alltid fått köpa mina skor i en specialaffär utanför Malmö tidigare, men kvalitén har varit sisådär….

Brandos har verkligen upp till 52 i size vilket är underbart. Nu är jag en person som när jag hittar ett par skor så köper jag dessa hela tiden och kan göra detta i flera år, pisstråkigt tycker frugan men då vet jag vad jag får ialla fall.

Men med fri frakt och retur är det slut med tråkigheterna, new shoes every day:) eller nåt.

Tänk vad ett tråkigt nyhetsbrev kan göra:D:)

Tomas
    Deltagare
    Jimmy Ostrom
    Deltagare

Jo det hade jag, jag tackar för länken.

@Tomas 25859 wrote:

Du har väl inte missat: http://www.grandshoes.se/stora-skor/om-oss/om-oss.php

Joel
    Deltagare

Något som många glömmer bort är hur viktigt det är att även behandla avregistrerade prenumeranter av ett nyhetsbrev väl.

Jag tycker att Sportamore är ett bra föredöme.

Se bild:
    [IMG]http://www.ehandel.se/forum/attachment.php?attachmentid=378&stc=1&d=1320996245[/IMG]

/Joel

danielandersson
    Deltagare

Ingen dum idé. Dock hade jag nog gärna sett en liten ruta ”Tips på hur vi ska göra det mer relevant? Berätta för oss!”

Sonja
    Deltagare

Joel, tack för alla tips i flera diskussioner. Du verkar har koll på allt..
    Jag har nyligen lättat efter relevant program att skicka nyhetsbrev då vi bytte från e-butik till textalk och hade ingen ordning på maillista.
    Ett alternativ var att skicka från VPS och då gjorde jag ”enkelt för mig” klipte och klistrade maillista som jag hade i World. Detta var ca 8000 medlemmar. Det hela sprack någonstans på VPS och under tiden då skulle skickas nyhetsbrev gjordes två beställningar. De order har gått till flera tusen personer och det plockades från nätet olika mail och skickats åt alla håll. Vi själva skulle fått 2980 mail. Det var rent katastrof förstås. Det skickades mail från andra företag också och det gick till personer som aldrig handlat hos oss. RIKTIG KAOS PÅ NÄTET. Jag ringde HostGator och raderades alla ingående och utgående mail genom VPS(Virtuel Privat Server) och det blev stopp på kaoset. Vi fick enormt problem åt alla håll men problemet är löst. Det som jag inte förstår hur kunde ett mailutskick involvera flera olika företag, och skicka kors och tvärs mail som inte hade med mig att göra. Som virus fast det var inte det? Bli det någon som kan problematiken eller förblir det som ett mysterium? Tacksam för svaret

Visar 6 inlägg - 1 till 6 (av 6 totalt)
  • Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.