Startsida › Forum › E-handelsforumet › Feedback & Kritik › Pimpa butik inför högsäsong?
- Detta ämne har 7 svar, 7 deltagare, och uppdaterades senast för 13 år, 2 månader sedan av Lastbryggan.
-
FörfattareInlägg
-
9 oktober, 2011 kl. 12:25 #96600JoelDeltagare
Jag vet att det diskuterades en hel del på träffen i Sundsvall, huruvida det är bra eller dåligt att styla om sin hemsida lite inför olika säsonger.
T.ex så berättade Mats på Lastbryggan att han kör med olika designer beroende på årstider. Några menade på att det kan vara förvirrande för besökare som inte känner igen sig, medans andra menade på att det kan vara bra med lite miljöbyte.
Personligen tror jag att hemligheten handlar om att ändra litegrann, så att tidigare kunder fortfarande känner igen sig men att det ändå känns lite ”stylat inför just den här säsongen”.
Med det i huvudet så tog vi fram en ny logotype och bytte bakgrund på vår hemsida idag. Vi kommer göra detsamma inför julen, vilket även många andra gör, t.ex CDON mfl.
Vad tycks? Bättre eller sämre? Är det något ni också gör med er hemsida inför t.ex julshoppingen? Kan det rent av öka konverteringen?
/Joel
9 oktober, 2011 kl. 12:49 #128329AndreasDeltagareRätt tänkt detta gör även vanliga större butiker. De flyttar om och förnyar sig ca 1 gång/ år för att butiken skall kännas ny igen och så att kunder ej tröttnar.
Tänker som dig i min nya webbutik, hur mycket kvarstår att se.
9 oktober, 2011 kl. 13:16 #128332ParvelitoDeltagare@Joel 25751 wrote:
Vad tycks? Bättre eller sämre? Är det något ni också gör med er hemsida inför t.ex julshoppingen? Kan det rent av öka konverteringen?
En och annan snöflinga har väl lagts till ibland, för att få det att se lite hemtrevligare ut. Tveksamt om det påverkar konverteringen något dock, men kanske kan det få någon att vilja handla lite mer. Främst tror jag att det stärker varumärket, det visar att man hänger med.
9 oktober, 2011 kl. 13:48 #128333LastbrygganDeltagareHelt rätt även om jag väntar med min förvandling till halloweentema nån vecka till då det inte är så stort för oss. Tycker att nya loggan ser riktigt bra ut, tummen upp!
Personligen tror jag att hemligheten handlar om att ändra litegrann, så att tidigare kunder fortfarande känner igen sig men att det ändå känns lite ”stylat inför just den här säsongen”.
Jag har ganska markanta teman överlag (undantag hösten) och Halloween-temat är en fullständig förvandling på lastis med gravstenar och döskallar blandat med pumpor. Tycker att det är riktigt roligt och har inte fått några negativa reaktioner.
9 oktober, 2011 kl. 17:39 #128334Katrin LundgrenDeltagareJag brukar köra det vid Jul, byter ut headern mot en julheader. Har fått positiva kommentarer men om det ökat konverteringen eller ej har jag inte en susning om
9 oktober, 2011 kl. 20:40 #128338prylsjukDeltagareJag ser bara positivt på att förnya, men precis som Joel skriver, med små medel.
Diggar er logotype inför halloween, riktigt snygg. Med små förändringar som någon liten extra grej på logotypen samt bakgrund så gör det rätt mycket. Man vill ju inte skrämma bort sina befintliga kunder med för många ändringar. Ser kanon ut, som alltid!
9 oktober, 2011 kl. 23:41 #128348evomediaDeltagaresnyggt=) brukar själv fixa till lite.
17 oktober, 2011 kl. 15:31 #128716LastbrygganDeltagareNu har även Lastis fått årets ”mörka tema”…, någon vecka tidigare än vanligt.
Men detta beror på att vi måste hinna sälja vår ”Mus eller Godis-kondom” innan Halloween.
Såg precis att jag hade lite störande text (Artiklar, besökare) i toppen som skall bort i morrn. -
FörfattareInlägg
- Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.