Startsida › Forum › E-handelsforumet › Generellt om E-handel › Ångerrätt?
- Detta ämne har 2 svar, 3 deltagare, och uppdaterades senast för 13 år, 1 månad sedan av Menkii.
-
FörfattareInlägg
-
6 oktober, 2011 kl. 11:22 #96581attesoDeltagare
Jag kommer att utöver att sälja kläder även ge möjlighet att lämna en donation till olika projekt.
Vad jag förstår så måste jag lämna 14 dagars ångerrätt på kläderna.
Men måste jag även lämna ångerrätt på projektdonationer?6 oktober, 2011 kl. 11:51 #128217ParvelitoDeltagareTro mig, det är ingen lysande idé att människor utöver att köpa saker skall börja ta ställning till om de vill donera pengar i kassan. Skicka hellre med lite info om vad du gör, och vad de gärna får göra också, med orderbekräftelsen och kanske i en liten inforuta i shopen, men håll isär det från beställningarna och betalningarna. Det blir bara krångel och lägre konvertering.
För att svara på din fråga: om donationen på något sätt har med klädköpet att göra, så bör det omfattas av ångerrätten.
6 oktober, 2011 kl. 12:52 #128219MenkiiGästhttp://www.konsumentverket.se/sv/Lag-ratt/Din-ratt-som-konsument/Angerratt-vid-distanshandel/
Kastar med en länk ifrån konsumentverket så kan du lätt läsa till dig vad som gäller.
-
FörfattareInlägg
- Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.