Startsida Forum E-handelsforumet Feedback & Kritik Feedback på vår sida!

Visar 10 inlägg - 1 till 10 (av 15 totalt)
  • Författare
    Sniffe
    Deltagare

Hejsan.
    Vi har hållt på starta en ehandel ett bra tag nu, vill gärna ha lite feedback på sidan. Då vi är lite rädd att man blivit hemmablind!

Prylpunkten [dot] se

Menkii
    Gäst

Kan tycka att fraktknappen längst upp är för mörk för att synas och att det var lite litet utbud från en prylshop :)

Per Nilsson
    Deltagare

Hej!

Fraktloggan är inte till er fördel, 69 pix för frakt är rätt så dyrt och inte direkt säljande.

På sidan ”om oss” så tycker jag personligen att ni skulle ta nya foton med samma bakgrund samt le på båda fotona.

Jag hittade detta stavfel:

Copyright

Allt innehållet på denna sida (PrylPunkten.se) som bilder och texter är skyddat av upphovsrättslagen.

Inget material får kopieras utan att PrylPunkten.se gödkänt det i förväg.

Menkii
    Gäst

Vad används sidan ”Länkar” till? Samt en ingresstext till nyheter skulle vara bra.

dyplin
    Deltagare

Tycker den ser lite dyster och inramad ut nu med den helsvarta bakgrunden och headern. Använd det orangea och liva upp sidan lite, det är ju trots allt roliga prylar ni säljer :)

Tycker också att logotypen är ganska tråkig, skaffa er en maskot/figur, och släng på lite färg!

Tycker det hade vart trevligare med något i denna stilen
    prylpunktensmall.jpg

SE BILD: http://digitalgroup.se/prylpunkten.jpg

Elin-BioLivs
    Deltagare

Fin sida! Jag tycker det är snyggt med svart!

Kanske ta bort fraktloggan (som sagt inte säljande!) och ha varukassen i starkare orange.

Jag tycker de rörliga bilderna borde bytas lite långsammare!

Jimmy Ostrom
    Deltagare

Nej svart funkade inte för mig, rent för dystert.

Jag gillade den bilden ”dyplin” la upp mycket mer. men jag gillade er logga faktiskt.

Sen tycker jag du ska behålla fraktloggan, dock inte i den färgen. Men kunder måste på ett enkelt sätt se vad frakten kommer att kosta oavsett ”hur dyrt det är”.

Vi har tex börjar med viktbaserade frakter på vår sidan, för det håller inte att ”ge bort” typ 50 kronor på varje paket man skckar i bara fraktpengar och då har vi inte räknat med alla % vi gett till betalförtagen.

Vi kör tex stenhårt på ”Från 29 kr” och klickar dom in sig på bilden kommer dom till alla priserna/vikterna.

Vi snittar 11kg per paket ska tilläggas (vikt/volym).

Sniffe
    Deltagare

Nu har vi ändrat frakten så det är från 39:-, borde locka flera att kolla igenom sidan nu än då det var 69:-..
    Stavfelen är fixade, vi ska även dit med en orange tribal i bakgrunden som på nått vis inte hade följt med designen.

precis en san
    Deltagare

Låter mycket intressant det här med att du har anpassat frakten! Har själv problemet med att jag säljer allt från presentkort till hela serviser i porslin. Jag har möjligheten att i min webshop ställa in och anpassa frakterna efter föremålen, men har dragit mig för att ta itu med det…

@Jimmy Öström 25563 wrote:

Nej svart funkade inte för mig, rent för dystert.

Jag gillade den bilden ”dyplin” la upp mycket mer. men jag gillade er logga faktiskt.

Sen tycker jag du ska behålla fraktloggan, dock inte i den färgen. Men kunder måste på ett enkelt sätt se vad frakten kommer att kosta oavsett ”hur dyrt det är”.

Vi har tex börjar med viktbaserade frakter på vår sidan, för det håller inte att ”ge bort” typ 50 kronor på varje paket man skckar i bara fraktpengar och då har vi inte räknat med alla % vi gett till betalförtagen.

Vi kör tex stenhårt på ”Från 29 kr” och klickar dom in sig på bilden kommer dom till alla priserna/vikterna.

Vi snittar 11kg per paket ska tilläggas (vikt/volym).

Jimmy Ostrom
    Deltagare

Det är ju lite jobb men jag gjorde en fusk lista på vad olika produkter vägde och eventuell volym om det var stora saker.

Nu har jag väl ett hundratals produkter på denna lista så numera behöver jag aldrig väga mer utan vet ”på ett ungefär” vad allt väger.

Jag kan även ställa in volym i mitt affärsprogram och hemsida, men det har jag inte pallat att göra och känner att det inte behövs i mitt fall.

Det är listan som tar ett tag att göra, att ”kasta” in siffrorna på dom olika produkterna går snabbt om man har ett okej affärsystem (vi kör med SPCS 2000).

Problemet vi haft är att vi haft en fast fraktkostnad tidigare som då varit anpassad så den täcker våra fraktkostnader, men kunder som bara vill köpa ett kablage för 149 kronor (som vi tjänar bra pengar på) vill såklart inte betala 79 kronor i frakt för en sak som väger 80 gram.

Därför har vi kört igång med viktbaserade produkter denna månad, så vi har frakter från 29 kronor och sedan upp till hela 149 kronor:eek:.

Just nu har vi ingen fraktfri gräns då, men kanske på sikt så kastar vi in detta igen.

Kan avslöja lite siffor trots att det är i väldigt tidigt skede än.

Snitt checken har ökat under oktober månad jämfört med september med 320 kronor per order.

Försäljningen har ökat med 38%.

Transaktionen med ca 40%

Tidigt skede som sagt, men jag är nöjd.

Då ska det tillägas att vi hade kampanjer under september månad + FRAKTFRITT!!!!!!!Nu har vi inga kampanjer och frakt på allt!

Det bästa är inte ökningen utan vi får betalt för våra fraktkostnader som är på MYCKET pengar varje månad……

@precis en sån 25610 wrote:

Låter mycket intressant det här med att du har anpassat frakten! Har själv problemet med att jag säljer allt från presentkort till hela serviser i porslin. Jag har möjligheten att i min webshop ställa in och anpassa frakterna efter föremålen, men har dragit mig för att ta itu med det…

Visar 10 inlägg - 1 till 10 (av 15 totalt)
  • Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.