Startsida › Forum › E-handelsforumet › Generellt om E-handel › Vad är grejen? [Prisförfrågningar från Asien]
- Detta ämne har 3 svar, 3 deltagare, och uppdaterades senast för 13 år, 4 månader sedan av precis en san.
-
FörfattareInlägg
-
24 september, 2011 kl. 13:52 #96508Per NilssonDeltagare
Hej!
Jag får mail cirka 2-3 gånger i veckan från olika asiatiska företag som tycker att mina produkter är intressanta och de vill gärna veta om jag kan leverera till Asien samt vilken betalmetod det är som gäller.
Grejen är det att de aldrig spaltar upp vilka produkter det gäller samt att många av de produkter jag säljer är tillverkade i Asien.
Jag har aldrig svarat eftersom jag tycker det verkar vara skumt.
Är det någon som vet vad syftet med dessa mail är? Jag förstår att de vill lura mig på ett eller annat sätt men jag förstår inte hur lurendrejeriet skulle gå till.
25 september, 2011 kl. 14:00 #127608Per NilssonDeltagareHär är några exempel på e-post:
Dear Sir/Madam,
My name is Wijaya Lee .I have been learning about your company profile and am interested to see if your company would agree to perform
business cooperation with my company.
For this purpose, I would like to inquire for some detailed information regarding the service your company offers.1) Do you accept credit card payment? If yes, what types are acceptable?
2) Is FedEx, UPS or DHL Delivery Express among your custom shipping agents?We would greatly appreciate if you could reply to this email in a short time.
Thank you. We are looking forward to working with you in the near future.Yours truly,
Wijaya Lee
Singapore
Dear Sales Dept,I have seen your products which you offered on the website.
Currently I need:
– Gerber – Gator® Fillet 7,5″
– Gator Machete
– Fantasykniv – Wisdom
– Fantasykniv – Steel Scorpion
– Fantasykniv – Dragon Keeper
– Fantasykniv – Dragon
– Fantasykniv – Silver
– Fantasykniv – LagoPlease response to what I ask down below as soon as you read these messages.
Question:
1. Do you have any discount policy for this order/best price?
2. Have the merchandise allready in your warehouse?
If not,Can you arrange them for me? how much time do you need to ship them (lead time)?
3. Can you ship it by FedEx/UPS/DHL to my area (Singapore)?
4. What kind method of payment accepted?I’ll give you quantity after everythings above OK….
I’m waiting to hear from you soon.
Your early reply will be appreciated.Warmest Regards,
Mr. Karjo Gundul, MBA
Ketupatlepet Co.
ketupatlepet@rocketmail.com25 september, 2011 kl. 14:38 #127610nobynatorDeltagareDe köper med stulna/kopierade kreditkort.
1. Du får betalt
2. Du skickar varorna
3. 1v senare kontaktar banken dig och tar tillbaka pengarna.Resultat: Du står utan varor och pengar.
Sen finns det vissa som faktiskt söker sig till varor i Europa som de tror är tillverkade här för att sedan sälja i Kina då exklusiva varor är eftertraktade där. Har flera leverantörer som frågar mig ofta ifall det finns något de kan ta hem från Sverige för att sälja i Kina. Men som sagt, svara att du endast tar T/T så sollar du bort de oseriösa.25 september, 2011 kl. 16:57 #127613precis en sanDeltagareFår också många sådana mail, alla är bedrägliga!
-
FörfattareInlägg
- Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.