Startsida › Forum › E-handelsforumet › Marknadsföring › SEP på produkter, vad gäller?
- Detta ämne har 4 svar, 3 deltagare, och uppdaterades senast för 13 år, 3 månader sedan av Jimmy Ostrom.
-
FörfattareInlägg
-
23 september, 2011 kl. 07:02 #96501Jimmy OstromDeltagare
Jag har sökt och det finns tusen trådar om detta så jag vill ha svar ett par frågor av er SEO experter!
Jag vill ta SEO vid hornen för produkter. Jag kan direkt säga att jag inte gillar SEO! Men gör allt (eller nästan) för att sälja så mycket som möjligt och tjäna så mycket pengar som möjligt!
Jag kommer att kicka igång en ny sida inom kort, samma typ/sorts produkter som vi säljer idag.
Jag behöver bara svar på en sak.
1. Ska jag gå in och skriva SEO i title, beskrivning och nyckelord i varje produkt? Eller ska jag automatisera detta i SEO avancered.
Jag har bifogat 2st bilder.
Alltså vi pratar om ca 5000 produkter, så tidsåtgången är ENORM om man ska in i varje produkt.
Så vad säger ni, alla som känner att ni kan detta minsta lilla skriv vad ni tycker!
23 september, 2011 kl. 07:27 #127469Katrin LundgrenDeltagareDet borde nog fungera med seo advance vad jag kan se, dock är jag lite osäker eftersom jag inte till 100 % säkerhet vet hur det fungerar hos Nordisk e-handel. Men det ser ut som så att man plockar upp produktnamn och kategorinamn direkt från databasen.
Vet du om det fungerar som hos oss att har man fyllt i enskild så ignorerar butiken seo advande? I så fall är det bästa att börja med seo advance och sedan att fylla i de som är riktigt intressanta enskilt
23 september, 2011 kl. 07:56 #127471whyldDeltagareJag håller med Kodmyran ovan.
1. För att snabbt få rätt på titlarna använder du den automatiska funktionen.
Annars blir det mycket jobb att ändra
2. Sedan går du enskilt in på varje produkt och slipar på titlarna på de produkter du vet behöver sökmotoroptimeras för ytterligare sökord utöver de som redan finns i titeln.23 september, 2011 kl. 15:30 #127507Jimmy OstromDeltagareGott, jepp den kan plockar upp produktnamn och kategorinamn direkt från databasen.
Det är som hos dig, den ignorerar om jag fyllt i på en produkt.
Tack för svaret!
@Kodmyran 24797 wrote:
Det borde nog fungera med seo advance vad jag kan se, dock är jag lite osäker eftersom jag inte till 100 % säkerhet vet hur det fungerar hos Nordisk e-handel. Men det ser ut som så att man plockar upp produktnamn och kategorinamn direkt från databasen.
Vet du om det fungerar som hos oss att har man fyllt i enskild så ignorerar butiken seo advande? I så fall är det bästa att börja med seo advance och sedan att fylla i de som är riktigt intressanta enskilt
23 september, 2011 kl. 15:31 #127508Jimmy OstromDeltagareGott, bra då vet jag var jag ska lägga krutet!
Tack för svaret.
@whyld 24799 wrote:
Jag håller med Kodmyran ovan.
1. För att snabbt få rätt på titlarna använder du den automatiska funktionen.
Annars blir det mycket jobb att ändra
2. Sedan går du enskilt in på varje produkt och slipar på titlarna på de produkter du vet behöver sökmotoroptimeras för ytterligare sökord utöver de som redan finns i titeln. -
FörfattareInlägg
- Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.