Startsida Forum E-handelsforumet Logistik Postens nedläggning av företagscenter

Visar 4 inlägg - 1 till 4 (av 4 totalt)
  • Författare
    Gonte
    Deltagare

Så har då turen kommit till mig och mitt lilla hörn av Malmö. Företagscentret försvinner. Javisst, i ärlighetens namn får det erkännas att det inte (iallafall inte än) är total avsaknad av dem i Malmö. Men jag har inte bil och det fc som finns på acceptabelt avstånd försvinner vid månadsskiftet.

Posten ringde mig om saken redan för ett par veckor sedan. Eller rättare sagt, de ringde och berättade att ”det kommer att ske förändringar”, om just mitt företagscenter skulle läggas ner visste inte den som ringde (det visst däremot jag, det har varit skyltat på plats ett bra tag) och när jag berättade det så visste han inte vart jag borde ta vägen istället.
    Däremot informerade han glatt om att det minsann skulle komma ett brev inom kort med information om förändringarna, och där skulle det också stå vem jag faktiskt kunde ställa frågor till. Jag väntar fortfarande på det där brevet. (Blir väl till att jaga kundtjänst eller säljare snart antar jag…)

Jag gissar att en hel drös av er andra råkat ut för det nyligen, eller råkar ut för det snart, hur påverkar det era rutiner?

Förekommer det månne att någon får lämna in Varubrev och Kredit utan följesedel på vanliga ombud, eller blir det helt enkelt färre inlämningsplatser? Och får någon sina företagspaket till ombud eller bara åt helvete långt bort? :(

För övrigt har jag fortfarande roligt åt att Posten ringer mig för att berätta att de kommer att skicka ett brev om ändringar som kommer att ske, men inte känner till ändringarna och några veckor senare fortfarande inte levererat det omnämnda brevet. :p

danielandersson
    Deltagare

Om dom lägger ner fc brevid dig, borde dom inte då ge dig gratis upphämtning varje dag?

Servicen ska ju, enligt Posten själva, bli BÄTTRE med denna nedläggning

GregerA
    Deltagare

Nedläggning innebär att mer jobb ”outsourcas” till kunden utan att det påverkar intäkterna. 😮

Gonte
    Deltagare

@lunarmys 24800 wrote:

Om dom lägger ner fc brevid dig, borde dom inte då ge dig gratis upphämtning varje dag?

Åh, vilken dröm det vore. Särskilt om de kom efter 17:30 (den tid jag normalt beger mig mot fc) <3

@GregerA 24802 wrote:

Nedläggning innebär att mer jobb ”outsourcas” till kunden utan att det påverkar intäkterna. 😮

Japp, säkert så den här gången också :(

Visar 4 inlägg - 1 till 4 (av 4 totalt)
  • Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.