Startsida Forum E-handelsforumet E-handelsplattformar Hjälp! Webshop som kan importera info från kassa-systemet?

Visar 7 inlägg - 1 till 7 (av 7 totalt)
  • Författare
    jennypenny
    Deltagare

Söker en webshop som kan importera info från mitt kassa-system.
    Har Euroshop kassa och idag exporterar vi ut info och sedan importerar vi in det i vår webshop.
    Funkar ganska bra men är inte så nöjd med webshopen så vi söker en annan leverantör. Kassa systemet funkar bra.
    Har mailat dom ”största” men ingen av dom klarar av detta.
    Någon som vet något mindre företag som skulle kunna hjälpa oss med detta?
    Alternativt – kan man köpa en grund för en webbshop och sedan arbeta med den själv (har ingen erfarenhet av kodning mm).

Katrin Lundgren
    Deltagare

vilket format kommer kassainformationen ut i? Hur ser filen ut?

jennypenny
    Deltagare

@Kodmyran 23633 wrote:

vilket format kommer kassainformationen ut i? Hur ser filen ut?

Exporterar varorna och de läggs i en fil i ”Anteckningar” och sedan artikelnummer ean nummer leverantör mm.mm.

Ska jag kopiera en artikel för att visa?

Katrin Lundgren
    Deltagare

Tack gärna, det låter inte speciellt komplicerat. Det borde del flesta i så fall klara. du kan maila mig filen på katrinsnabelakodmyranpunktse så kikar jag. Det är mkt möjligt att den går att importera rakt av

jennypenny
    Deltagare

Hej igen.
    Har mailat dig :-)
    Vi hörs igen.

GregerA
    Deltagare

De flesta webshopar kan nog importera data i text/csv-format. En del kan även hantera XML-format.

Skall man uppdatera ofta, t.ex för att uppdatera lagersaldo flera gånger om dagen, så är det bra om webshopen har ett API så att man kan skapa en applikation som sköter uppdateringen automatiskt.

Sak samma om man vill importera order år andra hållet.

jornik
    Deltagare

Ifall kassasystemet har ett tillgängligt api så är det relativt enkelt koppla en webshop så att man alltid har aktuellt artikelregister samt lagersaldo på webben. Jag har byggt en sådan koppling mot SPCS för några år sedan.

Det finns mängder med webshoppar att bygga på, men ifall man skall göra något mer avancerat så krävs det nog kodarskills.

mvh Jörgen N, openthings webshop

Visar 7 inlägg - 1 till 7 (av 7 totalt)
  • Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.