Startsida Forum E-handelsforumet Generellt om E-handel Optimera produktsidor

Visar 3 inlägg - 1 till 3 (av 3 totalt)
  • Författare
    dunken
    Deltagare

Tjena

Har en liten fundering som jag tror en del här inne har rätt bra koll på.

Många sitter här och har stenkoll på konverteringen och hur det funkar men har inte riktigt listat ut hur man gör i analytics hur man ska mäta till exempel
    10 produkter där jag vill kolla hur det funkar med video och andra produktbilder mot vad vi har idag. Att mäta på alla är ju rätt svårt och veta hur det går för just dessa produkterna.

Kör ni egenkodat eller hur mäter ni just dessa.
    Tycker det är lite kluddigt att mäta på endast en eller lägga upp dom var för sig.

fredriktrane
    Deltagare

Kolla gärna filmen från studio bronx där Anton från Headler menar att man skall mäta mindre och vara mer operativ. Nu vet jag inte din omsättning men oftast så sparar/tjänar du mer pengar på andra aktiviteter än ”navelskåderi”.
    Om du ändå vill testa utfallet på sättet du beskriver så kolla på A/B tester. Då gör du två varianter av samma sida och pytsar ut dem till vald målgrupp och mäter konvereteringen i förhållande till varandra. Annars är det svårt att få med naturliga fluktationer om man tex mäter i jämförelse med föregående månad eller år.
    Jag är inte emot mätning och gör det själv men fundera på om det är värt det i tid eller om du bara skall lägga ut de där filmerna och lita på magkänslan.

dunken
    Deltagare

Jo det har jag helt full förståelse för att man ska göra. Sanningen är den att tidigare gick vi bara på magkänsla dock men har senaste tiden valt att testa det innan vilket har gett rätt bra resultat.

Vi har så pass mycket trafik att vi ser rätt snabbt om det kommer löna sig eller ej och behöver inte så pass mycket tid över för tester men tycker dock det är viktigt.

Men med vanliga A/B tester så blir det väldigt svårt att mäta på produktnivå.
    Så har någon tips på hur man kan lösa det så vore jag väldigt tacksam.

Visar 3 inlägg - 1 till 3 (av 3 totalt)
  • Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.