Startsida › Forum › E-handelsforumet › Feedback & Kritik › Pricerunner placering & text
- Detta ämne har 10 svar, 4 deltagare, och uppdaterades senast för 13 år, 4 månader sedan av Lastbryggan.
-
FörfattareInlägg
-
23 augusti, 2011 kl. 13:42 #96351LastbrygganDeltagare
Hallåjsan.
Vi vill ju också vara med och kämpa för bra omdömen på Pricerunner och har idag lagt till en länk till omdömesformuläret som kan fyllas i efter genomfört köp.
Länken är placerad på skärmens orderbekräftelse (se bifogad bild) och synpunkter tas tacksamt emot vad gäller placering och text.
Sen undrar jag vad ni tycker om man skall ha med Pricerunnerbilden även i orderbekräftelsen som skickas ut via mejl. Eller kanske man bara skall ha med en länk dit man kan lämna omdöme? Synpunkter på det?
23 augusti, 2011 kl. 14:04 #125674Richie72DeltagareJag hade lagt den högst upp och haft en klickknapp som är typ grön med texten ”betygsätt” eller liknande.
Nackdelen med att ha knappen i orderbekräftelsen är att men ber kunden utvärdera köpupplevelsen innan de får produkten.
Kostar pricerunner något?
/Richard
Imponerande orderbekräftelse, både vad gäller layout och innehåll.
23 augusti, 2011 kl. 14:54 #125675LastbrygganDeltagareJag hade lagt den högst upp och haft en klickknapp som är typ grön med texten ”betygsätt” eller liknande.
Det känns inte som att jag vill lyfta fokus från det ”viktiga” i orderbekräftelsen, därför placerades den längre ner.
Nackdelen med att ha knappen i orderbekräftelsen är att men ber kunden utvärdera köpupplevelsen innan de får produkten.
Kunden får även ett mejl efter 7 dagar om denne har fyllt i formuläret där kunden får lämna ytterligare omdöme om leverans etc.
Kostar pricerunner något?
Japp, Pricerunner tar betalt per CPC i listningen av produkter, denna tjänst med omdömen ingår i mitt avtal och kostar inget extra.
Imponerande orderbekräftelse, både vad gäller layout och innehåll.
Thanx! Vad är det som är speciellt med just min orderbekräftelse? Tycker den ser ut som de flesta gör…
Jag kommer inte att lägga upp mina omdömen på första sidan förän jag fått in ett 20-tal omdömen, det lär väl ta ett par veckor eftersom jag också måste vänta in mejlet som går ut efter 7 dagar.
23 augusti, 2011 kl. 18:14 #125677JoelDeltagareJag stjäl din idé med att visa kunden uppskattad leveransdatum Mats!
Den absolut vanligaste frågan vi får per mail och telefon är just om/när deras leverans beräknas komma fram.
Bifogar en bild på hur vår orderstatussida ser ut just nu. Rätt tråkig även om den gör sitt jobb.
23 augusti, 2011 kl. 18:42 #125678LastbrygganDeltagareJag stjäl din idé med att visa kunden uppskattad leveransdatum Mats!
Tycker jag absolut att du skall göra, jag får i princip inga frågor alls om leveransdag så den funktionen fyller nog sitt syfte.
23 augusti, 2011 kl. 19:06 #125680Richie72DeltagareThanx! Vad är det som är speciellt med just min orderbekräftelse? Tycker den ser ut som de flesta gör…
Snygg, tydlig och informativ. Jag är ju fortfarande lite newbie på det här så vår orderbekräftelse ser ut som en skoluppsats av en nioåring.
Men jag tror på ändå på en tydligare knapp. Jag tror nämligen att kundomdömen, speciellt på pricerunner som är ett bra varumärke, driver försäljning. Alltså borde fler kundomdömen vara högsta prioritet och leveransinformation (som kunden ändå letar efter) ha prioritet två.
Det här är inte något jag vet utan vad jag tror.
Jag tror att trygghet är extremt viktigt vid e-handel. Det görs (okej, nu lämnar jag ämnet lite) på tre sätt:
1. Kundreferenser
2. Trygg E-handel eller motsvarande
3. En snygg och informativ sida.Inte nödvändigtvis i den ordningen.
Alltså, fler kundreferenser ökar konvertering, alltså borde knappen sitta högst upp.Det skulle vara intressant att höra din åsikt om mitt resonemang. Du har ju gedigen erfarenhet av e-handel.
23 augusti, 2011 kl. 19:13 #125681bloggusDeltagare@Richie72 22842 wrote:
Alltså, fler kundreferenser ökar konvertering…..
Menar du kundrecensioner? Och denna slutsats kommer från …. ?
23 augusti, 2011 kl. 19:19 #125682JoelDeltagareVi skickar ut ett mail 14 dagar efter att köpet genomförts där vi ber kunden att recensera sitt köp och de köpta varorna.
På så sätt hinner kunden uppleva hela köpprocessen, inkl. använda de köpta varorna och/eller kontakta vår kundtjänst för byte/reklamation.
Omdömena hamnar sedan direkt på vår sajt så att andra kunder kan läsa vad tidigare kunder tyckt. Skulle det vara ett negativt omdöme med en anledning till varför så lägger vi ut en kommentar tillsammans med recensionen. Eftersom vi inte finns med hos Prisjakt och/eller Pricerunner finns det ingen anledning att be kunden recensera oss där. För er andra som får många kunder från dessa sajter så tror jag absolut att ett betyg väger mer där.
Jag är övertygad om att detta skapar förtroende före köp och ökar avslutsfrekvensen; kunder ser att vi har haft många andra kunder och de ser också att vi är transparenta och gör vårt bästa för att ta hand om missnöjda kunder.
23 augusti, 2011 kl. 20:12 #125683LastbrygganDeltagare@Richie72 22842 wrote:
Snygg, tydlig och informativ. Jag är ju fortfarande lite newbie på det här så vår orderbekräftelse ser ut som en skoluppsats av en nioåring.
Men jag tror på ändå på en tydligare knapp. Jag tror nämligen att kundomdömen, speciellt på pricerunner som är ett bra varumärke, driver försäljning. Alltså borde fler kundomdömen vara högsta prioritet och leveransinformation (som kunden ändå letar efter) ha prioritet två.
Det här är inte något jag vet utan vad jag tror.
Jag tror att trygghet är extremt viktigt vid e-handel. Det görs (okej, nu lämnar jag ämnet lite) på tre sätt:
1. Kundreferenser
2. Trygg E-handel eller motsvarande
3. En snygg och informativ sida.Inte nödvändigtvis i den ordningen.
Alltså, fler kundreferenser ökar konvertering, alltså borde knappen sitta högst upp.Det skulle vara intressant att höra din åsikt om mitt resonemang. Du har ju gedigen erfarenhet av e-handel.
Jag håller absolut med dig om att 1-3 är oerhört viktigt men jag tycker fortfarande att den (Pricerunner) ligger placerad mycket bra i mitten av sidan.
Tittar man på sidan som sådan är den ganska blek och det är tre färgklickar som ögat fastnar på och som jag gärna fokuserar på.
-Trygg E-handel i toppen som borgar för tryggheten.
-Postens logga som informerar om leveransen.
-Pricerunner som handlar om kundreferenser.Min tanke om hela orderbekräftelse-sidan är att man får dessa tre färgklickar i fokus vid första anblicken. Efter det börjar man läsa det ”tråkiga” och informativa längst upp för att sedan flytta blicken neråt och konstatera när man kan förvänta sig sin order.
Glad i hågen att den kommer redan nästa dag så klickar man på Pricerunner för att skriva av sig sin positiva upptäckt om snabb leverans etc.
Efter det kontrollerar man att ordern är korrekt och kanske till och med printar den direkt från orderbekräftelsen. (När man printar den så blir endast själva ordern utskriven).
Jag har inga som helst vetenskapliga belägg för mina funderingar utan går som vanligt på magkänslan och vad jag anser logiskt. Samtidigt är jag mycket medveten om att man/jag ibland blir hemmablind och feedbacken man får här är ovärderlig oavsett om man ändrar sig eller låter det vara enl. första utkastet.
23 augusti, 2011 kl. 21:22 #125688Richie72DeltagareMenar du kundrecensioner? Och denna slutsats kommer från …. ?
Det ser jag fram emot att diskutera i Sundsvall nästa vecka. Jag hoppas verkligen vi kan få en bra diskussion på kvällen kring konvertering.
..jag tycker fortfarande att den (Pricerunner) ligger placerad mycket bra i mitten av sidan.
Mats du har en grym sida och jag hoppas vi kan diskutera vad du provat och inte provat i konverteringsväg nästa vecka.
Det ska helt enkelt bli jättekul att träffa alla nästa vecka.
-
FörfattareInlägg
- Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.