Startsida Forum Övrigt Off-topic dags för julen igen

Visar 8 inlägg - 1 till 8 (av 8 totalt)
  • Författare
    Katrin Lundgren
    Deltagare

Tänkte bara jag skulle lägga in en liten påminnelse till er alla efter att som vanligt varit lite sen med årets beställningar. Det är dags att börja förbereda julen igen :-) :D

danielandersson
    Deltagare

Redan? Nej, det går inte, vi vet ju inte ens när nya iPhonen kommer!

iwona
    Gäst

@Kodmyran 22543 wrote:

Tänkte bara jag skulle lägga in en liten påminnelse till er alla efter att som vanligt varit lite sen med årets beställningar. Det är dags att börja förbereda julen igen :-) :D

Du kanske har rätt. Fast som vanligt känns det tidigt.:D

Nicklas
    Deltagare

Mässorna börjar ju dra igång nu så det är iallafall dax att försöka få en överblick på julsortimentet.

Katrin Lundgren
    Deltagare

Jag hade flera grossister i fjol som jag inte kunde handla av för att det var för sent i början av september så nu påminner jag mig själv och andra att förbereda sig nu ifall ni också har sådana leverantörer

Parvelito
    Deltagare

Är det inte bättre att skaffa andra leverantörer om de är så trångsynta. Förra året beställde jag sista lasset före jul den 21:a December klockan 15:48. Det anlände till mig den 22:a December klockan 10:13 med Schenker, packades om av mig under dagen och skickades med DHL och Posten. Alla kunder hade sedan sina saker den 23:e.

Gissa vad den effektiviteten betyder för att kunna hålla små lager, binda minimalt med kapital och serva kunderna med vad de vill ha…

Katrin Lundgren
    Deltagare

@Parvelito 22549 wrote:

Är det inte bättre att skaffa andra leverantörer om de är så trångsynta. Förra året beställde jag sista lasset före jul den 21:a December klockan 15:48. Det anlände till mig den 22:a December klockan 10:13 med Schenker, packades om av mig under dagen och skickades med DHL och Posten. Alla kunder hade sedan sina saker den 23:e.

Gissa vad den effektiviteten betyder för att kunna hålla små lager, binda minimalt med kapital och serva kunderna med vad de vill ha…

Det är väl precis därför de vill ha ordern långt i förväg, de beställer själva från Asien och de behöver därför framförhållning. Visst kan jag importera själv, men med de små volymer jag har känns det onödigt. Jag beställer nu, får mina varor i okt och klarar julhandeln galant :-)

Alla leverantörer är dock inte sådana, utan jag har fler, och en hel del som jag jobbar som dig med också.

Andreas
    Deltagare

Skönt med jul, nu börjar min lågsäsong och så drar de igång i Januari igen! =)

Skall satsa tid på skolan i höst, så man får ut sin magister examen till våren.

Och så skall naturligtvis webbsidor byggas nya och lite utökas i mån av tid.

Visar 8 inlägg - 1 till 8 (av 8 totalt)
  • Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.