Startsida Forum E-handelsforumet Ekonomi & Företagande Byta förpackning

Visar 5 inlägg - 1 till 5 (av 5 totalt)
  • Författare
    skarlman
    Deltagare

En snabb fråga som mer rör juridik än ekonomi.

Jag har en vara som jag vill inkludera i ett ”kit” med andra saker. Dock känns det inte helt snyggt att ha den i förpackningen den kom i.
    Finns det några hinder till att jag levererar varan i mitt kit utan sin orginalförpackning?

GregerA
    Deltagare

Nej, det bör det inte finnas.

Dock kan det stå något i ett eventuellt återförsäljaravtal om att du inte får förändra produkten, ta bort varumärken etc. Men finns det inget avtal, eller det inte står något, så bör det vara lugnt.

Skulle det stå något så kan du kanske avtala med tillverkaren att du får göra som du tänkt.

hansanders
    Deltagare

Om det står produktinfo eller lagstadgad innehållsförteckning eller varningstext på förpackningen så blir det ju nåt annat….

skarlman
    Deltagare

Tack för snabba svar!

mjae, det är en ”sjukhussax” eller vad man ska kalla det. står någon varning om att den inte är för internmedicinskt bruk och att de inte tar ansvar för andra komplikationer som kan uppstå för att man klipper bandage på trasiga människor med just deras sax. I sann Amerikansk maner. Jag säljer den inte för vårdbruk, utan i helt andra sammanhang.

Den är CE-märkt, men så länge jag kan bevisa det i någon mån med en gammal förpackning ifall någon skulle fråga och att jag inte sätter något eget märke eller så på produkten borde det väl vara lugnt?

Bra tanke om att höra med tillverkaren. Är i kontakt med de som importerar den till Europa, det borde väl räcka med att höra med dem.

Jimmy Ostrom
    Deltagare

He He, ja det gör du:):)

@skarlman 22456 wrote:

Jag säljer den inte för vårdbruk, utan i helt andra sammanhang.

Ja dom ska du helt klart kontakta, dom kan ge dig grönt ljud kan jag tycka.

@skarlman 22456 wrote:

Är i kontakt med de som importerar den till Europa, det borde väl räcka med att höra med dem.

Visar 5 inlägg - 1 till 5 (av 5 totalt)
  • Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.