Startsida Forum E-handelsforumet E-handelsplattformar Ska jag ha e-butik?

Visar 7 inlägg - 1 till 7 (av 7 totalt)
  • Författare
    ICAZeke
    Deltagare

Hej!

Har hitills kört min försäljning via wordpress och där formulär….dels p.g.a att det är det enda jag och dels för att jag känt att med mitt smala sortiment kanske det inte är värt att satsa på en riktigt e-butik.

Men nu har jag kommit över ett nytt domän som jag funderar på om jag ska ha enn e-butik på paralelt.

1: Hur funkar tavlor.me ? och då är det ändelsen jag undrar över.
    2: Vad ska jag ha för plattform med mitt smala sortiment?

Thomas THL
    Deltagare

Har du en liten slant sparad (för startavgifter m.m.) så tycker jag definitivt att du skall satsa på ”riktig e-handel”.

Jag tycker du har ett sjysst nichat koncept.

.me är ingen hit att driva svensk e-handel på. Regga hellre historiskatavlor.se eller stadstavlor.nu (bägge lediga).

Jag kör själv Prestashop som jag tycker funkar utmärkt, gratis och bra.
    Har aldrig kört WordPress själv men det kanske är lättare/bättre?

Leta upp faktura & kontokortslösningar med låga månadsavgifter så det inte står och tickar innan du får igång försäljningen.

Du verkar ha ett genuint intresse för dessa saker så en blogg/fb m.m. tror jag kan driva massor med trafik till din ehandel.

/Thomas

basse1985
    Deltagare

Varför behåller du inte bara stadstavlor.se och fortsätter med WordPress?

Det finns webshoppar till wordpress också. Jag använder mig av en. Fungerar super om man har ett litet sortiment.

jag håller med – kör wordpress e-commerce.

din sajt är ruskigt snygg och välstrukturerad. du kommer inte få den så clean och användarvänlig med någon av de billiga shoplösningarna.

WebWatch
    Deltagare

Jag håller med.

Behåll din nuvarande domän!

Prova WP e-commerce och se om det fungerar för dig.
    Du har som andra sagt en snygg site redan.

/Tommy

ICAZeke
    Deltagare

Tack så mycket för synpunkterna.
    hmm blir till att fortsätta på detta spår…..har vissa dåliga egenskaper som att när jag börjar känna mig klar med sidor så vill jag antingen göra om dem helt eller hitt på nått nytt.

Då ska jag nog börja fokusera på att bygga upp temasidor som, hotellinredning, lyxinredning, m.m för att stärka upp och skapa mer trafik.
    Tack än en gång!

JRF
    Deltagare

tycker du skall behålla sidan precis som den är och istället lägga allt krut på att öka trafiken, köp den, betala bloggare eller vadsom.

Det jag själv skulle ändre på är kassan. Där går det att visa storleksalternativen bättre, redovisa totalpris, leveranstid tydligt. Knappen ”Submit” skal heta ”Bekräfta & Betala”. Extra betalalternativ kan också vara smart om det går att integrera i wordpressshoppen.

Visar 7 inlägg - 1 till 7 (av 7 totalt)
  • Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.