Startsida › Forum › E-handelsforumet › Betalsystem › Vad tycker ni om Payex olika betalsätt?
- Detta ämne har 9 svar, 5 deltagare, och uppdaterades senast för 13 år, 3 månader sedan av Genevive.
-
FörfattareInlägg
-
5 augusti, 2011 kl. 09:11 #96282Jimmy OstromDeltagare
Jag går i funderingar om jag ska ändra kort, faktura, delbetalning till Payex från Auriga (kort) och Klarna (faktura och delbetalning).
Anledningen till detta är först pris och sedan att vi har ”allt” under samma gränsnitt vilket underlättar bokföringen en del kanske.
Vi har idag direktbetalning via Payex och det funkar bra (dock inte billigt).
Vad säger ni som har koll, är bra att satsa på PayEx eller är det skit:rolleyes:?
Säg vad ni tycker, jag lyssnar:)
5 augusti, 2011 kl. 10:31 #125041GregerADeltagarePayex är ett seriöst företag så jag tror inte att du skulle förlora något på det.
Jag hade kontakt med dem för ett par år sedan när jag tittade på olika PSP för kortbetalning, och blev väldigt bra bemött. Dock något förvånad att man måste skriva under NDA för att få ta del av specen till deras API.
Jag vet inte vad de har för villkor på faktura jämfört med Klarna, men de har i alla fall inte samma negativa klang som Svea.
5 augusti, 2011 kl. 11:55 #125044Jimmy OstromDeltagareJo dom är stora, men rätt sega att ha att göra med när man ska ha priser eller offerter, men jag är van att ligga på en massa andra slöejönsar så det är skit samma om det bara är det, för när man har en tjänst från dom är det inga konstigheter med varken support eller annat utan bara ”innan” :rolleyes:.
@GregerA 22126 wrote:
Payex är ett seriöst företag så jag tror inte att du skulle förlora något på det.
Jag hade kontakt med dem för ett par år sedan när jag tittade på olika PSP för kortbetalning, och blev väldigt bra bemött. Dock något förvånad att man måste skriva under NDA för att få ta del av specen till deras API.
Jag vet inte vad de har för villkor på faktura jämfört med Klarna, men de har i alla fall inte samma negativa klang som Svea.
5 augusti, 2011 kl. 12:07 #125046GregerADeltagareKolla med Rikard på Tonerlagret, han använder ju dem.
Det är som sagt några år sedan jag hade kontakt, och det blev ingen affär då. Men det var inte för att jag var missnöjd med dem på nåt sätt, jag bara sköt upp bytet … och sedan råkade det bli Auriga istället när det väl var dags.
5 augusti, 2011 kl. 17:05 #125050Jimmy OstromDeltagareOkej vad bra, jag kontaktar han, tack!
@GregerA 22131 wrote:
Kolla med Rikard på Tonerlagret, han använder ju dem.
Det är som sagt några år sedan jag hade kontakt, och det blev ingen affär då. Men det var inte för att jag var missnöjd med dem på nåt sätt, jag bara sköt upp bytet … och sedan råkade det bli Auriga istället när det väl var dags.
17 oktober, 2011 kl. 12:56 #128702Richie72DeltagareHar du bytt till Payex och i så fall hur gick det?
21 oktober, 2011 kl. 05:14 #128952Jimmy OstromDeltagareNej jag har bara direktbetalning hos Payex men ska lägga övder detta på svea Web Pay.
Jag har Svea Web Pay på allt förutom Paypal och direktbetalning (kommer oxå snart ligga hos Svea Web Pay).
Jag är supernöjd med Svea Web Pay, bra priser, sjukt bra gränssnitt (ytterst får saker jag vill ändra på) och bra support och säljare som lyssnar på tex konverterings dödare och tar tag i saker direkt.
Jag gillar inte Payex gränssnitt, kasst är bara förnamnet tycker jag.
@Richie72 26161 wrote:
Har du bytt till Payex och i så fall hur gick det?
21 oktober, 2011 kl. 10:09 #128965precis en sanDeltagareJag har haft PayEx under ett antal år nu och har varit nöjd, har dock inte haft någon direkt kontakt med dem. Har däremot nyligen haft strul med dem när jag skulle införa fakturalösning och kände mig ganska ”osynlig” och lågprioriterad för dem och jag förstod att det berodde på att jag var en liten kund. Detta stör mig oerhört!! Har du tur får du en bättre kundkontakt än vad jag fick…
21 oktober, 2011 kl. 10:52 #128969Jimmy OstromDeltagareMin kontakt hos Payex är oxå kass, har hört att många har dåliga erfarenheter av just säljaren (inte deras produkter)…….
@precis en sån 26463 wrote:
Har du tur får du en bättre kundkontakt än vad jag fick…
28 oktober, 2011 kl. 05:39 #129343GeneviveDeltagare@GregerA 22126 wrote:
Payex är ett seriöst företag så jag tror inte att du skulle förlora något på det.
Jag tror att Payex är inte särskilt bra. Du bör noga överväga!
-
FörfattareInlägg
- Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.