Startsida › Forum › E-handelsforumet › Ekonomi & Företagande › Hur bokföra moms vid Tradera-försäljning?
- Detta ämne har 2 svar, 2 deltagare, och uppdaterades senast för 13 år, 4 månader sedan av Daytripper.
-
FörfattareInlägg
-
29 juli, 2011 kl. 15:30 #96263DaytripperDeltagare
Hej!
Har sökt i forumet men hittade inget svar på detta, hoppas någon vet bättre än mig.
Har sålt ett par grejer på Tradera som egentligen är förknippade med min näringsverksamhet, och vill därför ta upp det i bokföringen. Eftersom jag har ett vanligt privatperson-konto på tradera så finns ingen utgående moms preciserad på mina orderbekräftelser, spelar det någon roll?? Kan jag bokföra i vanlig ordning men själv räkna ut momsen? Vad tror ni? Någon som blir arg då :confused:
29 juli, 2011 kl. 15:59 #124885GregerADeltagareDet är ju du som sålt, så då är det du som räknar ut momsen … du bara bokför 20% av intäkten som moms.
29 juli, 2011 kl. 17:01 #124886DaytripperDeltagareOK, tack. Då gör jag det. Blev lite konfunderad bara eftersom det är så viktigt att ha korrekta underlag/kvitton så fort man köper något, och i dessa fall skickar jag ju ingen faktura. Men det låter ju logiskt det du skriver. Tack.
-
FörfattareInlägg
- Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.