Startsida Forum E-handelsforumet Generellt om E-handel Försvunna varor

Visar 5 inlägg - 1 till 5 (av 5 totalt)
  • Författare
    Gillettedirekt
    Deltagare

Vad gör man i de fall då kunden hävdar att han bara fått en av tre beställda produkter? I detta speciella fall så vet jag med 100% säkerhet att alla varorna var i paketet när det skickades.

Hur hanterar ni en sådan situation?
    Vad kan jag göra? Jag kan ju inte bevisa att alla varorna var på plats när paketet skickades.

Jimmy Ostrom
    Deltagare

Jag skulle bett om ursäkt till kunden för att ni packat fel och skickat dom två produkterna som kunden sa att han saknat. Sällan lönt att ”käfta” med kunden då detta brukar bli en riktigt dålig affär på sikt.

Aldrig roligt att vara med om detta, men du måste bestämma dig. När detta händer ska du då bestämma om kunden verkligen fått varan från fall till fall eller så ber man ALLTID om ursäkt och ifrågasätter aldrig kunden utan tror på dom i alla väder.

Det valet kan bara du göra.

PS eller så fotar man varje paket man skickar 8vet ett logistikföretag som gör detta med alla paket dom packar.

@Gillettedirekt 21843 wrote:

Vad gör man i de fall då kunden hävdar att han bara fått en av tre beställda produkter? I detta speciella fall så vet jag med 100% säkerhet att alla varorna var i paketet när det skickades.

Hur hanterar ni en sådan situation?
    Vad kan jag göra? Jag kan ju inte bevisa att alla varorna var på plats när paketet skickades.

basse1985
    Deltagare

Har hänt mig någon gång också. Det är bara bita i det sura äpplet och glatt skicka två nya. Vem vet om någon på posten tagit de två andra?

Jag instämmer med Jimmy. Börja fota.

Lastbryggan
    Deltagare

Det är ju inte helt otroligt att kunden talar sanning, just i semestertider har de flesta speditörer problem med personal som både tar och öppnar ”postorder-försändelser”. Det har hänt att vi har fått tomma försändelser i retur som kunden inte velat lösa ut eftersom de har varit öppnade.

Jag håller med Jimmy, skicka varorna igen, du behöver inte be om ursäkt utan fortsätt hävda att du vet att ni packat rätt och fråga kunden om denne kan se några märken, ny tejp, hål på försändelsen o.s.v. Du kan ju också försiktigt be kunden att kolla med sitt utlämningsställe om de hittat några varor.

Säg också att du kommer att lämna in en anmälan till Posten, av erfarenhet vet jag att vissa kunder ”råkar” hitta det försvunna produkterna när man ”pratar i termer” att man skall anmäla det till ex. Posten. Självklart att med en ton att man tror på vad kunden säger till 100% oavsett vad man tror…

Gillettedirekt
    Deltagare

Jag tackar för era goda råd.

Eftersom båda de försvunna varorna var de sista exemplaren jag hade på lager så kommer jag ge kunden pengarna tillbaka.

Visar 5 inlägg - 1 till 5 (av 5 totalt)
  • Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.