Startsida › Forum › E-handelsforumet › Betalsystem › Textalk -> Svea fraktbelopp problem
- Detta ämne har 3 svar, 3 deltagare, och uppdaterades senast för 13 år, 4 månader sedan av Textalk Webshop.
-
FörfattareInlägg
-
21 juli, 2011 kl. 14:15 #96248GillettedirektDeltagare
Tänkte bara göra de som använder kombinationen Textalk och SveWebPay för fakturahanteringen uppmärksamma på ett problem jag fått i båda mina shoppar sen ca 36 timmar tillbaka.
– Jag får fel fraktkostnad på fakturan hos Svea. :confused:
Det enda jag fått reda på är att Textalk letar efter felet.
Problemet yttrar sig som följer:
Ordern hos textalk registrerar en fraktkostnad på 39 kr dvs 31.20 ex moms. Detta är rätt.
På fakturan hos Svea dyker sedan fraktkostnaden 31.20 upp INK MOMS och exmoms blir 24.96 kr, vilket ger en slutsumman på i runda slängar 8 kr mindre än den ska vara.Kanske någon som inte lagt märke till detta och som egentligen borde liksom jag gör, sitta och justera frakter på fakturor…
22 juli, 2011 kl. 08:25 #124771Jacob BDeltagareAj då, tack för infon! Ser nu att jag tyvärr klickat igenom flera fakturor med det problem du nämner.
Även rabattkoder verkar strula hos Textalk just nu, kan vara värt att hålla ett öga på.
22 juli, 2011 kl. 14:08 #124780GillettedirektDeltagareFelet kvarstår. Man kan tycka att Textalk borde gått ut och berättat det för de som använder Svea för fakturor. Nu är det snart tre dygn felet varit känt.
26 juli, 2011 kl. 17:09 #124831Textalk WebshopDeltagareHej.
Vi har nu rättat till problemen med fraktavgifter för betalningar via Svea Ekonomi. Jag kan bara be om ursäkt att det tagit för lång tid, det är inte acceptabelt.Om ni av någon anledning skulle behöva hjälp med något kring de fakturor som skapats med fel moms så hör av er till vår support shop@textalk.se imorgon på kontorstid.
Mvh Oskar, Textalk Webshop
-
FörfattareInlägg
- Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.