Startsida › Forum › E-handelsforumet › Generellt om E-handel › Förskottsbetalning till leverantör?
- Detta ämne har 6 svar, 5 deltagare, och uppdaterades senast för 13 år, 6 månader sedan av Caroline.
-
FörfattareInlägg
-
19 juli, 2011 kl. 10:59 #96237CarolineDeltagare
Halloj!
Tänkte höra hur ni gör med små leverantörer och betalning till dem.
Har en dansk lev som har jättefina produkter som inte verkar tillverkas i någon större skala. Det var nu ett bra tag sedan jag köpte in något sist men då gick det i alla fall att få det på faktura, även om det bara var 8 dagar. Beställningen gjordes via mail.Nu har lev gått över till att ha en återförsäljarinloggning i sin webbshop och då måste man plötsligt betala med kreditkort. Det känns inte helt rätt att behöva sitta med firmakortet och betala för produkterna i förskott. Har ni varit med om detta? Skulle ni ens godta det?
/C
19 juli, 2011 kl. 11:06 #124664pyhobbyDeltagareVi betalar alla våra inköp i förskott, vi har inte stött på en enda leverantör i utlandet som erbjuder någonting annat. Det kanske dock skiljer sig en del mellan olika branscher.
19 juli, 2011 kl. 11:27 #124667CarolineDeltagareJaha! De flesta av mina leverantörer är danska och de erbjuder alltid faktura, oftast med ganska bra betalningsvillkor också. Trodde det var ovanligt med förskottsbetalning..
19 juli, 2011 kl. 11:31 #124668ParvelitoDeltagareDet är inte ovanligt alls med förskottsbetalning, men man kan ju alltid ta en diskussion med dem. Om de vill ha betalt i förskott tar du en risk, och då borde priserna bli lite bättre…
19 juli, 2011 kl. 11:47 #124669fotofyndetDeltagareAlla våra svenska leverantörer använder faktura med 30 dagar nto (utom Posten som envisas med sina 10 dagar och skicka faktura var tredje dag), alla kinesiska leverantörer vill ha förskott.
19 juli, 2011 kl. 13:10 #124683Katrin LundgrenDeltagarevi har både förskott och fakturaleverantörer, utomlands är förskott nästan det enda som godtas
19 juli, 2011 kl. 14:06 #124686CarolineDeltagareOkej, ja då är det alltså inte så ovanligt som jag trodde
Tack för era svar, jag får ta ett snack med dom och se om man kan göra göra lite på priset då, hehe
-
FörfattareInlägg
- Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.